30 شهريور 1396 - 10:56
وزیر ارتباطات مطرح کرد؛

تدوین استراتژی استفاده از تکنولوژی ۵G در کشور

وزیر ارتباطات در گردهمایی فرصت های اقتصادی نسل ۵ و نخستین آزمایش شبکه کامل ۵G در کشور توسط ایرانسل بر ضرورت تدوین استراتژی استفاده از تکنولوژی ۵G در کاستراتژی استفاده از تکنولوژی ۵G در کشور تاکید کرد.
کد خبر : ۷۵۱۷۷
آذری جهرمی

به گزارش ایبِنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در گردهمایی فرصت های اقتصادی نسل ۵ و نخستین آزمایش شبکه کامل ۵G در کشور توسط ایرانسل با اشاره به اینکه در کشورهای مختلف در توسعه تکنولوژی یک استراتژی دارند که بر مبنای آن عمل می کنند، گفت: توسعه تکنولوژی با توسعه فرهنگ و فرآیند ها باید همزمان شده و اگر غفلت کنیم در بخش های مختلف آسیب می بینیم.


وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از خدمات و زندگی مردم با ۵G دچار تغییر می شود، افزود : کارکرد اصلی این تکنولوژی  عرضه خدمات سنتی است که قابلیت مجازی سازی نداشتند و با تکنولوژی قابلیت مجازی سازی پیدا می کند و باعث بزرگ شدن بازار آی سی تی می شود.


وی با تاکید به اینکه ۵G سبک زندگی را تغییر می دهد و  و رفاه مردم  را بالا برده و مفاهیم را تغییر می دهد، تصریح کرد:  در حدود ۱۰ سال از این تکنولوژی جلوگیری شد و در عرض ۳ سال پیشرفت های بسیاری حاصل شد اما به دلیل اینکه بقیه بخش ها نیز به همین نسبت پیشرفت نداشتند آسیب هایی هم داشت.


آذری جهرمی اظهار داشت: باید در این حوزه استراتژی خود را تدوین کنیم و به دنبال یک توسعه پایدار باشیم چرا که باید در عرصه فناوری اطلاعات رشد ۵ برابری و در حوزه مخابرات رشد ۲.۵ برابری داشته باشیم.  


وی با اشاره به اینکه نیاز های مردم در حال رشد است، گفت:  اگر به نیاز های مردم فکر نکنیم مردم نیاز های خود را در بازار از کشور های خارجی دریافت می کنند و این بازار در اختیار کشورهای دیگر قرار می گیرد.


وزیر ارتباطات تاکید کرد: همزمان با رشد ۵G  به رشد در حوزه های فرهنگی و کسب و کارها و دیگر بخش ها هم باید فکر کنیم و برنامه داشته باشیم.


وی در زمینه تدوین برنامه برای این حوزه به ظرفیت های شورای عالی فضایی اشاره  و خاطر نشان کرد : باید از ظرفیت شورای عالی فضای مجازی برای تدوین یک برنامه مناسب و رفع موانع بسیاری که در این حوزه وجود دارد استفاده کنیم.


وی با تاکید به اینکه این حوزه ساختار های مالی خود را دارد، گفت: در حوزه مسایل مالی ساختارهایی مالی در حال تغییر است و اگر برای این ساختارها برنامه ریزی نداشته باشیم اقتصاد خود را از دست می دهیم.


آذری جهرمی در ادامه از مدیران شرکت ایرانسل خواست فعالیت های انجام شده خود را در حوزه ۵G در نمایشگاهی برای بخش های مختلف کشور به نمایش بگذارند تا سایر بخش ها، تحولات آینده این حوزه را مشاهده کنند.


وی همچنین درباره تعرفه و فروش بسته های اینترنتی از اپراتورها و شرکت ایرانسل خواست در این زمینه با جزییات کامل به مشترکان خود اطلاع رسانی کنند.


آذری جهرمی به اپراتور ایرانسل توصیه کرد: مانند بسیاری از اپراتور های دنیا در مکان های عمومی و ایستگاه ها و مراکز تجاری تا حدی خدمات رایگان سرویس وای فای به مشترکین ارایه کند.  


وی تاکید کرد: برخی از برنامه های مورد نیاز مردم است مانند بازی های رایانه ای که با تاخیر های بیش از حد استاندارد انجام می شود و  برای بهبود این شرایط نیاز است در این حوزه سرمایه گذاری کنید.


وزیر ارتباطات تصریح کرد: برای توسعه  در کسب و کارهای نوپا و پاسخ به نیازهای عمومی به صورت جدی تر در این زمینه باید سرمایه گذاری شود و اپراتورها حضور داشته باشند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر