31 شهريور 1396 - 17:24

بازگشت اعتماد به چک با سامانه صیاد/لزوم مهار میزان چک های برگشتی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای صحیح سامانه صدور یکپارچه دسته ‌چک، وضعیت صدور چک را ساماندهی می کند.
کد خبر : ۷۵۲۰۲
سامانه صیاد

به گزارش ایبِنا از خانه ملت، رحیم زارع درباره سامانه صدور یکپارچه دسته ‌چک گفت: چک برخلاف ماهیت اصلی صدور آن به ابزاری برای انجام معاملات تجاری تبدیل شده که این موضوع صحیح نیست.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چک ارزش و اعتبار خود را از دست داده، ادامه داد: باید پذیرفت تعدد و تنوع برگه های چک ضرورتی ندارد و اینکه سامانه صدور یکپارچه دسته‌ چک تعریف شده نکته مثبتی محسوب می شود.


نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی افزود: روند روز افزون چک برگشتی علاوه بر غفلت سیستم بانکی ناشی از رکود اقتصادی در سال های گذشته و همچنین تجربه تورم ها با نرخ بالا در کشور نیز بود.


زارع ادامه داد: ارائه کننده چک در معاملات تجاری باید تضمین لازم را برای پرداخت پول ارائه کند و بانک های صادرکننده دسته چک نیز باید برای پاس شدن چک ضمانت اجرایی را از صادر کننده چک اخذ کنند.


این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: اینکه براساس سامانه صدور یکپارچه دسته ‌چک، نقش شعب بانک ها در صدور دسته چک متوقف شده و از طریق سامانه بانک مرکزی، دسته چک صادر می‌شود نکته مثبتی است.


زارع با مثبت ارزیایی کردن متحدالشکل دسته چک در سامانه صیاد افزود: اطلاع از میزان اعتبار صادر کننده چک‌، یکی دیگر از مزایای سامانه صیاد است.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: صدور چک‌های بلامحل باید متوقف شود که البته به سرانجام رسیدن سامانه صیاد می توان وضعیت صدور چک را ساماندهی کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر