بانک تسویه حساب بین‌المللی؛

بانک‌های مرکزی جهان در خطر فرو رفتن دام بدهی قرار دارند

بانک تسویه حساب بین‌المللی اعلام کرد، بانک‌های مرکزی با تمرکز بر روی نرخ تورم بیشتر به سمت فرو رفتن در منجلاب بدهی حرکت می‌کنند.
کد خبر : ۷۵۲۸۲
بانک

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، بانک تسویه حساب بین المللی اعلام کرد، بانک های مرکزی جهان به دلیل ترس از قصور در پرداخت بدهی ها و شرایط اقتصادی پر متلاطم در معرض خطر فرو رفتن در «دام بدهی» هستند.


در همین حال «کلودیو بوریو» رئیس دپارتمان پولی و اقتصادی بانک تسویه حساب بین المللی گفت: اکنون زمان آن رسیده که بانک های مرکزی تمرکز کمتری بر روی تورم داشته باشند و بیشتر بر روی ثبات مالی توجه داشته باشند.


همچنین در پیش گرفتن نرخ پایین بهره بانکی از سوی بسیاری از بانک های مرکزی جهان به منظور بالا بردن نرخ تورم می تواند منجر به افزایش بی رویه وام ها شود و چنین سیاستی، بانک های مرکزی را در مورد تمرکز بر روی افزایش نرخ بهره با نگرانی روبرو می کند؛ ضمن اینکه افزایش وام می تواند مصرف کنندگان را به سمت تنگنا و روند نزولی سطح اقتصادی آنها پیش برد.


«بوریو» گفت: با وجود اعمال سیاست های محرک مالی از سوی بسیاری از بانک های مرکزی جهان با اعمال سیاست پولی انبساطی، همچنان نرخ تورم در بسیاری از قسمت های جهان، پایین باقی مانده است؛ ضمن اینکه فناوری های جدید، نوآوری ها و جهانی شدن تاثیر سیاست بانک های مرکزی را محدود می کند.


بنابراین کارشناسان اقتصادی نمی توانند بر روی توانمندی بانک های مرکزی برای کوک مناسب نرخ تورم، برآوردی داشته باشند.


بر پایه این گزارش، بانک تسویه حساب بین المللی اعلام کرد در حال حاضر نرخ تورم گروه جی ۲۰ ( ۲۰ کشور برتر اقتصادی جهان) در سطح سال ۲۰۰۹ میلادی است که همچنان پایین قرار دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر