بسته کمک مالی بانک روسیه به بانک های این کشور

بانک مرکزی روسیه برای دومین بار در یک ماه به بانک های این کشور برای رهایی از مشکلات مالی بسته کمک مالی ارائه می دهد.
کد خبر : ۷۵۲۹۰
بانک روسیه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، دوازدهمین بانک بزرگ روسیه، «بی اند ان بانک»، با سرمایه ۲۵ میلیارد دلار از بانک مرکزی روسیه درخواست بسته کمک مالی برای رویارویی با مشکلات مالی خود شد که در حال حاضر قادر به مقابله با آنها نیست.


بر همین اساس در ماه جاری میلادی فقط در حدود ۹۷۰ میلیون دلار توسط صاحبان سپرده گذاری و شرکت ها از «بی اند ان بانک» برداشت شده است؛ اما بعداز اعلام ارائه بسته کمک مالی از سوی بانک مرکزی روسیه، روند برداشت ها از دوازدهمین بانک بزرگ این کشور به سه برابر کاهش پیدا کرد.


همچنین بانک مرکزی روسیه سهام دار اصلی این بانک و بانک های تابع از قبیل «روست بانک» و دیگر بانک های عضو این گروه خواهد شد و از پول این بانک برای استحکام بیشتر بخش بانکداری روسیه استفاده خواهد شد.



قرار است بانک مرکزی روسیه بعنوان سرمایه گذار اصلی «بی اند ان بانک» مطرح شود؛ ضمن اینکه این برای دومین بار در یکماه است که بانک مرکزی روسیه بسته کمک مالی به بانک ها ترزیق می کند.


پیش از این بانک مرکزی روسیه به «اوتکریتای» که بزرگ ترین بانک خصوصی این کشور است، کمک مالی کرده بود.


همچنین انتظار می رود فرآیند بسته کمک مالی به «بی اند ان بانک» بین ۶ تا ۸ ماه به طول بیانجامد. در حال حاضر نگرانی در مورد افزایش بی ثباتی بخش بانکداری روسیه افزایش پیدا کرده است و از اقدام اخیر بانک مرکزی روسیه می توان به عنوان دومینو بسته کمک مالی در میان بانک های این کشور یاد کرد.

بر پایه این گزارش، بانک مرکزی روسیه ضمانت کرده که سود مشتریان بانک های «اوتکریتای» و «بی اند ان بانک» را ضمانت می کند و این موضوع بر روی ثبات بانکداری این کشور تاثیر منفی نخواهد گذاشت.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر