افزایش ۴ درصدی ارزش بازار در بورس تهران

طی شهریور ماه ۹۶، ارزش بازار در مقایسه با پایان مرداد ۹۶، ۴ درصد افزایش یافت و از ۳۲۵۰۴۴۰ میلیارد ریال به ۳۳۹۳۵۶۷ میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۷۵۴۷۵
تالار شیشه‌ای در یک روز کاری

به گزارش ایبِنا؛ بورس تهران اعلام کرد: طی ۲۰ روز کاری شهریور ماه ۹۶، ارزش معاملات در مقایسه با پایان مرداد ۹۶، یک درصد کاهش یافت و از ۴۶۳۳۵ میلیارد ریال به ۴۵۸۷۴ میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده از ۴۶۳۳۵ میلیون سهم به ۱۶۹۷۹ میلیون سهم معادل ۶ درصد کاهش یافت.


 براساس این گزارش، از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه،  متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار اول و دوم به ترتیب برابر با ۸۷۹ میلیون سهم و ۲۰۳۶ میلیارد ریال بوده است.


در شهریور ۹۶، دفعات معاملات سهام برابر با ۶ درصد در مقایسه با پایان مرداد ماه ۹۶ افزایش یافت و از ۱۱۰۴ هزاردفعه به ۱۱۷۰ هزار دفعه بالغ شد.


شاخص بورس در پایان مرداد۹۶ در مقایسه با تیر ۹۶، به میزان ۳۴۵۹ واحد برابر با ۲ / ۴ درصد افزایش یافت و از ۸۲۳۷۲ واحد به ۸۵۸۳۲ واحد رسید.


ارزش بازار در پایان شهریور ماه ۹۶ در مقایسه با پایان مرداد ۹۶ به میزان ۱۴۳۱۲۶ میلیارد ریال رشد برابر با ۴ درصد افزایش یافت و از ۳۲۵۰۴۴۰ میلیارد ریال به ۳۳۹۳۵۶۷ میلیارد ریال رسید.


براساس معاملات نرمال، در این ماه ارزش سهام خریداری شده اشخاص حقوقی در حدود ۱۸۸۳۷ میلیارد ریال و معادل ۵۵ درصد از کل خرید ها بود، در حالی که ارزش سهام فروخته شده آنها ۱۹۱۳۳ میلیارد ریال و در حدود ۵۶ درصد از کل فروش ها بود.


بر این اساس در این ماه سرمایه گذاری خالص اشخاص حقوقی به میزان ۲۹۶ میلیارد ریال شد. در عین حال میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب ۴۴ و ۴۳ درصد از ارزش خرید و فروش بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر