میلیون دلاری‌های جهان از مرز ۱۶ میلیون نفر گذشتند/ثبت رکورد ثروت

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که تعداد میلیون دلاری های جهان در سال گذشته میلادی با ۸ درصد افزایش از مرز ۱۶ میلیون نفر عبور کردند و رکورد ثروت جهان شکسته شد.
کد خبر : ۷۵۵۲۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از عرب نیوز، تعداد میلیون دلاری های جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی در مقایسه با سال قبل از آن با ۸ درصد افزایش به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید؛ این در حالی است که مجموع دارایی های آنها با ثبت یک رکورد جدید در برابر ۶۳ تریلیون و ۵۰۰ میلیارد دلار قرار گرفت.


همچنین بررسی ها نشان می دهد که دارایی خالص افراد میلیون دلاری جهان برای سرمایه گذاری یک میلیون یا بیش از یک میلیون دلار است و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۵ میلادی متجاوز از ۱۰۰ تریلیون دلار باشد.


در سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در سرتاسر جهان به میلیون دلاری ها افزوده شدند. در این میان آمریکایی ها، آلمان ها و چینی ها بیشترین تعداد میلیون دلاری ها را به خود اختصاص داده اند و تقریبا دو سوم آنها را تشکیل می دهند.


بر همین اساس، میلیون دلاری های جهان در نیمه نخست سال جاری میلادی ۳۱.۱ درصد از ثروت خود را در بورس های سرمایه گذاری کردند که این رقم برای مدت مشابه سال قبل ۲۴.۸ درصد ثبت شده است.


بر پایه این گزارش، سرمایه گذاران همچنان نسبت به ریسک های ژئوپولتیکی به دنبال افزایش تنش میان آمریکا و کره شمالی و نیز نامشخص بودن عواقب کنار گذاشته شدن بسته های محرک اقتصادی متعارف از سوی فدرال رزرو و تاثیر آن بر روی اقتصاد و بازارهای جهانی، محتاطانه عمل می کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر