دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز معرفی شد

پس از ۴ سال دبیرکلی نماینده کشورمان سید محمد حسین عادلی،‌ روز گذشته معاون وزیر امور روسیه دبیر کل مجمع کشور صادرکنندگان گاز انتخاب شد.
کد خبر : ۷۵۶۹۶
gecf

به گزارش ایبنا، پس از پایان نشست کشورهای صادرکننده گاز (GECF) روز گذشته، معاون وزیر انرژی روسیه به عنوان دبیرکل این مجمع انتخاب شد. در حقیقت یوری سنتیورین معاون وزیر انرژی روسیه، جایگزین سیدمحمدحسین عادلی شد که ۴ سال دبیرکلی این مجمع را در اختیار داشت.


دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز برای یک دوره دو ساله انتخاب می‌شود و با توافق اعضا برای یک دوره دوساله دیگر قابل تمدید است. پیش از این سنتیورین اعلام کرده بود در صورت انتخاب دبیرکلی مجمع کشورهای صادرکننده گاز از سمت خود در وزارت انرژی روسیه کناره‌گیری می‌کند.


به گزارش فارس، مجمع کشورهای صادرکننده گاز در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد که ۱۲ کشور ایران، الجزایر، روسیه، بولیوی، ونزوئلا، ‌مصر، ‌قطر، ‌لیبی، ‌ نیجریه، امارات متحده عربی، ترینیداد، توباگو و گینه استوایی عضو این مجمع هستند. ۷ کشور نیز با عنوان عضو ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده حضور دارند که شامل هلند، نروژ، قزاقستان، عراق، عمان، پرو و جمهوری آذربایجان است.


در نوزدهمین نشست کشورهای صادرکننده گاز بین نمایندگانی از روسیه و لیبی برای احراز پست نامزدی دبیرکلی رای‌گیری شد و در نهایت یوری سنتیورین کاندیدای روسیه با کسب اکثرییت ‌آرا به عنوان دبیرکل انتخاب شد.


برچسب ها: گاز روسیه دبیرکل
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر