معاون اقتصادی رئیس جمهور:

دولت از بین‌المللی شدن بازار سرمایه حمایت می‌کند

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در سیاست‌های دولت در بازار سرمایه، ارتباطات بین المللی هم دیده شده است که در این زمینه باید گام به گام و مرحله به مرحله پیش رفت.
کد خبر : ۷۶۱۶۵
محمد نهاوندیان

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه خبری بورس کالا، محمد نهاوندیان افزود: خوشبختانه با ثبات کلی که در شاخص های اقتصاد کلان ایران پیدا شده و با رشد مستمری که مجموعه اقتصاد ایران طی دو سال گذشته نشان داده است اگر چه برخی از این بخش ها همچنان جای رشد دارد، اما در مجموع اقتصاد کشور در سال گذشته بالاترین نرخ رشد جهانی را تجربه کرد؛ این ها علامت هایی است که در بازارهای بین المللی هم نسبت به سرمایه گذاری در ایران علاقه ایجاد می کند.
نهاوندیان ادامه داد: طبعا بازار بورس کالا نیز می تواند با توجه به ظرفیت هایی که دارد حضور خود را در بازارهای بین المللی طراحی و گسترش دهد.
وی تاکید کرد: ما در سال های گذشته یک یا دو مورد عرضه اوراق بهادار ایران در بازارهای بین المللی را تجربه کرده ایم که مورد استقبال قرار گرفت اما باز هم تاکید می کنم برنامه ریزی دقیق می تواند ما را به اهدافمان نزدیک‌تر کند.
معاون اقتصادی رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که با توجه به ظرفیت های صادراتی بورس کالا آیا این بازار مالی می تواند با بورس عراق ارتباط تجاری برقرار کند، افزود: عراق می تواند نزدیک‌ترین و مناسب ترین شریک تجاری ایران باشد که در ارتباطات بین بورسی لازم است ساختارهای اداری و اقتصادی کاملا در جای خودش قرار بگیرد و هماهنگ باشد که این مهم امکان پذیر است،؛ در این میان حتما باید با انجام اقداماتی اعتماد بیشتری میان تجار و فعالان اقتصادی دو کشور جلب کرد و گام به گام به سمت جلو حرکت کرد لذا در این زمینه طبعا غیر از همکاری های بخش دولتی، بخش خصوصی هر دو کشور نیز می‌تواند نقش موثری داشته باشد که اتاق مشترک ایران و عراق در این حوزه اصلی ترین بازیگر خواهد بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر