سرمایه‌گذاران خارجی در راه بازار سرمایه ایران

مشاور رییس سازمان بورس گفت: نهم آبان ماه سال جاری، سازمان بورس و اوراق بهادار میزبان ۴۵ مقام ارشد سیاسی و اقتصادی از ۱۶ کشور جهان است.
کد خبر : ۷۶۱۸۹
بورس اوراق بهادار

به گزارش ایبِنا، یاسر فلاح، گفت: روز سه شنبه ۹ آبان ماه سال جاری، سازمان بورس و اوراق بهادار همایش بزرگ بین‌المللی "بازار سرمایه ایران، فرصت های بیشتر - بازده بالاتر" را همزمان با چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و سرمایه گذاری در جزیره کیش، برگزار می کند و میزبان ۴۵ مقام ارشد اقتصادی، مالی، سیاسی و سرمایه گذاران ۱۶ کشور جهان است.


وی با بیان اینکه زیست نوین بین المللی امروز بازار سرمایه کشور محصول تلاش سازمان بورس و اوراق بهادار است، ادامه داد: جذابیت های بورس ایران، توسعه ابزارهای نوین مالی، بازده بالا، تطابق با استانداردهای بین المللی و بکر بودن بازار سرمایه کشور جایگاه بورس اوراق بهادار را طی سال‌های اخیر بیش از پیش برجسته و با اهمیت ساخته و اکنون مقامات سیاسی و اقتصادی ۱۶ کشور را به جزیره کیش آورده است.


مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار  با تاکید بر اینکه سازمان بورس همایش بزرگ بازار سرمایه ایران را در راستای افزایش سطح همکاری های بین المللی برگزار خواهد کرد، محور های این رویداد مهم را برشمرد و افزود: ارتقاء فرهنگ سرمایه‌گذاری بر پایه ارزش های اسلامی - ایرانی، معرفی فرصت های بازار سرمایه ایران، شناخت ابزار های نوین مالی و درک بیشتر استاندارد ها و قوانین بین المللی از جمله اهداف این رویداد است.


مشاور رییس سازمان بورس بخش های مختلف این همایش را تشریح کرد و بیان داشت: همایش بین المللی بازار سرمایه ایران در دو بخش برگزار می شود. در بخش اول سخنرانان داخلی و خارجی فعال در بازار سرمایه به ایراد سخن خواهند پرداخت و در بخش دوم، برگزاری دو پنل تخصصی با هدف فرهنگ سازی و شناخت بیشتر بازار سرمایه ایران پیش بینی شده است.


به گفته فلاح، شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، حسن قالیباف اصل، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، حامد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران و امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران به عنوان مدیران ارشد بازار سرمایه ایران در این همایش حضور دارند.


مشاور رییس سازمان بورس با ذکر این نکته که ورود به جزیره کیش نیاز به دریافت روادید ندارد و در نتیجه حضور میهمانان خارجی تسهیل می‌شود، ملیت شرکت کنندگان در این رویداد مهم بازار سرمایه را برشمرد و گفت: مقامات ارشد سیاسی و اقتصادی آلمان، سوئیس، ترکیه، هند، کره جنوبی، لبنان، انگلستان، یونان، فرانسه، قزاقستان، پاکستان، بلژیک، لوگزامبورگ، آفریقای جنوبی و اندونزی و چندین مقام ارشد از نهادهای ناظر و فدراسیون جهانی بورس ها و همچنین سفیر کره جنوبی، سفیر ترکیه و معاون اقتصادی سفارت فرانسه در این همایش حضور دارند و کیش پل ارتباطی سرمایه‌گذاران خارجی و فعالین بازار سرمایه کشور می‌شود.


مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس، ادامه داد: موسسات مالی و شرکت های ارایه دهنده خدمات مالی همچون دیلویت، ارنست اند یانگ، بلک راک، کی پی ان جی، اولما فاند، تامین سرمایه اشنیگ آلمان، هیات عالی رتبه مالی ۱۰ نفره کره جنوبی و هیات های عالی رتبه از نهاد ناظر هند، ترکیه، یونان و آلمان در همایش بزرگ بین المللی "بازار سرمایه ایران، فرصت های بیشتر - بازده بالاتر" حضور خواهند داشت.


فلاح ضمن بیان اینکه در ایران بازار سرمایه به یکی از فرصت‌های پر بازده و شفاف سرمایه ‌گذاری تبدیل شده است، افزود: اصل امروز موفقیت های اقتصادی ورود به عرصه های بین المللی است و بازار سرمایه نیز از این امر مستثنی نیست.


وی با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران به عنوان یک فرصت اقتصادی می تواند مورد توجه و مقصد سرمایه گذاران خارجی باشد، ادامه داد: یکی از دروازه های ورود به عرصه جهانی اقتصاد و جذب سرمایه گذاری خارجی بازار سرمایه کشور است و برگزاری همایش های تخصصی بین المللی از جمله همایش بین المللی بازار سرمایه ایران در جزیره کیش می تواند راه‌گشای این مهم باشد.


به گفته مشاور رییس سازمان بورس، سرمایه گذاران خارجی حاضر در این رویداد بین المللی بی توجه به برخی از شعارها و سخنان نمایشی برخی سیاسیون تازه به دوران رسیده میهمان ملت ایران خواهند بود.


مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس در پایان با ذکر این نکته که این همایش بین المللی، بازار سرمایه ایران را به جهان معرفی خواهد کرد، ادامه داد: برگزاری این رویداد، فرصتی است تا فعالین بازار سرمایه کشور به شکل مستقیم با صاحب نظران، سرمایه گذاران و مدیران ارشد اقتصادی ۱۶ کشور جهان تعامل و گفتگو کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر