29 مهر 1396 - 15:56
رئیس کل سازمان امور مالیاتی:

شفافیت گام اول مبارزه با فرار مالیاتی است

رئیس کل سازمان امور مالیات گفت: شفافیت، گام اول مبارزه با فرار مالیاتی است و انتظار ما از مسئولان و رسانه های جمعی آن است که سازمان امور مالیاتی را حمایت کنند تا گام نخست را محکم بردارد.
کد خبر : ۷۶۴۲۹
سیدکامل تقوی نژاد

به گزارش ایبِنا به نقل از رسانه مالیاتی ایران، سید کامل تقوی نژاد صبح امروز در سومین کارگاه آموزشی کشف و پی جویی جرایم مالیاتی با حضور روسا و افسران تحقیق ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی سراسر کشور، اظهار داشت: فرار مالیاتی یک پدیده شوم است و کسانی که مرتکب فرار مالیاتی می شوند به مردم و جامعه ظلم می کنند، چرا که از همه مواهب موجود در این کشور از جمله امنیت، حمایت از سرمایه‎گذاری، فضای مساعد کسب و کار، خدمات عمومی و ... استفاده می کنند و به جای پرداخت مالیات، از همه راهکارهای قانونی و غیرقانونی استفاده می کنند تا مالیات و سهم خود را از هزینه های جامعه پرداخت نکنند.


وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان شرقی که فرمودند ما از کارمند، کارگر و کاسب مالیات می گیریم اما از کلان سرمایه داران و درآمدداران بی حساب و کتاب مالیات نمی گیریم و فرار مالیاتی جرم است، گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری، پرداخت مالیات یک فریضه است و سرمایه دارانی که درآمد کلان دارند اما از پرداخت مالیات اجتناب می کنند، چون کشور را به خارج وابسته می کنند مجرم اند.


معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، افزود: خوشبختانه با اصلاح قانون مالیات های مستقیم، موضوع جرم انگاری مالیات عملیاتی شد و مصادیق فرار مالیاتی نیز مشخص و مجازات هایی نیز برای آن پیش بینی شده است.


وی با بیان اینکه در تمام جهان، مبارزه با فرار مالیاتی و مجرمین اقتصادی با جدیت و بدون مسامحه انجام می گیرد، گفت: برای اینکه بتوانیم با فرار مالیاتی به درستی و دقت مقابله کنیم باید اطلاعات دقیق و روشنی از فعالیت اقتصادی افراد داشته باشیم و قوانین موجود اجازه ارایه این اطلاعات به سازمان امور مالیاتی کشور را داده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر