06 آبان 1396 - 10:36
فرشاد مومنی با حضور در غرفه ایبِنا؛

لزوم تغییر قاعده بازی توسط بانک مرکزی

استاد دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر لزوم تغییر قاعده بازی توسط بانک مرکزی، اظهار داشت: جهت گیری ها باید معطوف به بازآرایی سیستمی ساختار نهادی باشد.
کد خبر : ۷۶۷۳۳
فرشاد مومنی

فرشاد مومنی با حضور در غرفه ایبِنا در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات،در پاسخ به این سوال که نرخ سود مناسب برای سپرده های بانکی و تسهیلات چه رقمی باید باشد،افزود: تا زمانی که یک برنامه واقعی به طور همزمان سیاست های پولی، سیاست های مالی،  تجاری و نرخ ارز و سیاست های صرف توسعه مانند امنیت حقوق مالکیت و کاهش هزینه های مبادله را در دستور کار قرار ندهد شخصا بر این باور هستم که دستکاری یک متغیر همراه با خودداری از تغییر قاعده بازی در سیستم بانکی راهگشا نخواهد بود.


وی گفت: ما در شرایط انتزاعی زندگی نمی کنیم؛ واقعیت این است که در شرایط کنونی، اقتصاد ایران با پدیده از کارکرد افتادگی سیستمی روبه روست.


وی افزود: به نظر من تا زمانی که از کارکرد افتادگی سیستمی با همه ابعادی که دارد، مورد توجه قرار نگیرد، دستکاری های جزیی و موضعی در جهت گیری های سیاست اقتصادی به هیچ وجه راهگشا نیست.


رئیس موسسه دین و اقتصاد خاطرنشان کرد: در طی سال های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ در حالی بی سابقه ترین حجم دلارهای نفتی به اقتصاد ایران تزریق شد که به طور همزمان ما با بی سابقه ترین اندازه تجربه شده در تاریخ اقتصادی ایران، در زمینه اشتغال زایی صنعتی روبه رو بودیم.


به گفته این صاحب نظر اقتصادی، در خلال سال های ۱۳۸۵ تا ۹۰، با تزریق بالغ بر ۶۰۰ میلیارد دلار نفتی در اقتصاد ایران حدود ۴۱۵ هزار فرصت شغلی خالص صنعتی در ایران منفی شد.


مومنی با بیان اینکه مسئولیت قوه قضاییه و مقننه در اشتغال زایی صنعتی اگر بیشتر از قوه اجراییه نباشد، کمتر نیست، تصریح کرد: به نظر من تا زمانی که این پدیده با همه ابعادی که دارد، مورد بررسی قرار نگیرد، ما با بی سابقه ترین ناامنی سطوح حقوق مالکیت هزینه های مبادله شده و بی ثباتی های شدید در اقتصاد کلان روبه رو هستیم.


به گزارش ایبِنا، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از صبح دیروز ; جمعه پنجم آبان ماه درمصلی امام خمینی آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان همه روزه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه دایر خواهد بود.


آیین رسمی گشایش این نمایشگاه نیز صبح امروز (شنبه ششم آبان ماه) با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد. در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات و خبرگزاری ها، نمایندگان ۹۴۰ رسانه در قالب ۶۰۰ غرفه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حضور دارند.


در نمایشگاه امسال نشریات استانی و محلی در کنار مؤسسات بزرگ مطبوعاتی، روزنامه‌ها و ­پایگاه‌های خبری به ارائه محصولات رسانه‌ای خود می‌پردازند و در ۷ روز برگزاری نمایشگاه سعی می‌کنند با مخاطبان خود تعامل بیشتری برقرار کنند.


در بخش بین الملل نمایشگاه، روزنامه نگارانی از ۴ قاره به نمایشگاه آمده اند ­و در نشست‌های تخصصی که موضوع اصلی آن «تعامل رسانه ای» ­­است شرکت می‌کنند. ­ غرفه‌های نمایشگاه با اجرای برنامه‌های متنوع و برگزاری نشست‌های تخصصی پذیرای علاقه‌مندان مطبوعات و رسانه‌های نوین هستند. درهای ­مصلی امام خمینی صبح امروز به روی بازدیدکنندگان باز شد و ­نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها ­تا ۱۲ آبان همه روزه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه دایر خواهد بود.


شعار نمایشگاه امسال رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی، پیشرفت ملی است.





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها