08 آبان 1396 - 14:08
صالح آبادی اعلام کرد؛

عملکرد ۶ ماهه بانک توسعه صادرات/ صدور ۱.۹ میلیارد دلار حواله ارزی

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با تشریح عملکرد نیمه اول سال این بانک، از رشد ۳۵ درصدی پرداخت تسهیلات در شش ماه گذشته خبر داد.
کد خبر : ۷۶۸۶۷
علی صالح‌آبادی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات علی صالح آبادی در گفتگو با اگزیم نیوز گفت: اهمیت توسعه صادرات در جهت نیل به رشد اقتصادی مطلوب، ایجاب می‌کند مجموعه دستگاه های متولی توسعه صادرات غیر نفتی، اعم از اجرایی و قانون گذار، بررسی و حل موانع و مشکلات موجود بر سر راه توسعه صادارت و تسهیل امور مرتبط با آن را همواره در اولویت قرار دهند. این امر بویژه در اجرای برنامه‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه گذار از اقتصاد تک‌محصولی و متکی به نفت از اهمیتی مضاعف برخوردار می شود.


وی در ادامه به شرح عملکرد ۶ ماهه اول سال جاری این بانک پرداخت و گفت: مجموع تسهیلات پرداختی ارزی و ریالی در شش ماهه اول امسال ۲۹۸۰۳ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳۵.۵ درصد رشد داشته؛ همچنین تسهیلات پرداختی در بخش سرمایه در گردش تا پایان شهریورماه سال جاری ۲۰۳۴۷ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۹ درصد رشد را تجربه کرده ایم.


صالح آبادی تسهیلات اعطایی در بخش طرح را در نیمه اول امسال معادل ۴۳۳۷ میلیارد ریال اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۵۰ درصد رشد و در مجموع تسهیلات پرداختی امسال در شهریور ماه نسبت به ماه قبل از آن ۲۴.۵ درصد رشد داشته است.


به گفته مدیر عامل بانک توسعه صادرات، در پایان شهریورماه، مانده تسهیلات بانک ۱۹۲۳۶۷ میلیارد ریال بوده که ۲۷ درصد نسبت به سال قبل در همین مدت رشد داشته و مانده سپرده های ریالی اشخاص در پایان شهریورماه ۲۵۸۱۳ میلیارد بوده که رشد ۶۱ درصدی را نسبت به سال قبل در این محدوده زمانی نشان می دهد.


صالح آبادی به آمار خدمات اعتبار اسنادی و ضمانت نامه اشاره کرد و گفت: ۵۸۲ میلیون دلار اعتباراسنادی وارداتی داشته ایم که نسبت به ماه گذشته ۱۳۶ درصد رشد و نسبت به سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است. ۸۸.۲ میلیون دلار نیز اعتباراسنادی صادراتی و بروات اعطا شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۴۵ درصد رشد را در این بخش شاهد بوده ایم. همچنین تعداد حواله های وارده ارزی طی شش ماه اول سال ۷۲۲ فقره با مبلغ ۹۴۲ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل در همین مدت به لحاظ تعداد ۱۲۲ درصد رشد و از نظر مبلغ ۱۹۰ درصد رشد داشته است.


وی در حوزه حواله های صادره ارزی خبر از رشد ۳۷ درصدی از نظر تعداد و رشد ۲۱ درصدی از نظر مبلغ داد و افزود: تعداد حواله های صادره ارزی در ۶ ماهه اول سال جاری ۲۸۸۱ فقره با مبلغ یک میلیارد و ۹۳۴ میلیون دلار بوده و تا پایان شهریورماه ۴۶۳ فقره ضمانت نامه به مبلغ ۱۴۳۳ میلیارد صادر شده که نسبت به ماه قبل از آن ۳۷ درصد رشد داشته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر