10 آبان 1396 - 12:30

آفریقا دراولویت توسعه روابط کارگزاری بانک توسعه صادرات است

مدیرعامل بانک توسعه صادرات، توسعه روابط کارگزاری به ویژه در قاره آفریقا و کشورهایی که کمتر مورد توجه بوده اند را از اولویت های این بانک ذکر کرد.
کد خبر : ۷۶۹۷۶
بانک توسعه صادرات ایران

به گزارش ایبِنا و به نقل  از  روابط عمومی بانک توسعه صادرات ، افزود: علاوه بر کشورهای مطرح اروپایی، آسیای شرقی و همسایگان برای توسعه روابط کارگزاری، کشورهای آفریقایی در اولویت های برنامه های ما قرار دارند.


وی یکی دیگر از اولویت های بانک توسعه صادرات را گشایش خطوط اعتباری عنوان کرد و گفت: در بحث خطوط اعتباری از بانک های خارجی شامل فاینانس و ری فایناس، قراردادهایی را با کره جنوبی، چین و اتریش امضا کردیم که به زودی با روسیه هم به توافق خواهیم رسید و در مورد کشور چین هم علاوه بر بانک های قبلی اش دو بانک دیگر به قرارداد خواهد رسید.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات افزود: البته به غیر از این خطوط اعتباری که داریم در اروپا و کشورهای دیگر هم در حال مذاکره هستیم که در زمان خودش به امضا خواهد رسید و اعلام خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم وجوهی که در دوره تحریم با محدودیت رو به رو بود را آزاد و از آنها استفاده کنیم که موفق به آزادسازی منابع مان در کشورهایی مثل کوبا، سریلانکا و تاجیکستان شویم.


صالح آبادی گفت: صندوق توسعه ملی، امسال هفت هزار میلیارد ریال در اختیار بانک توسعه صادرات قرار داد که ما در شش ماهه اول امسال حدود ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ مناسب برای بخش صادرات پرداخت کردیم.


وی درباره بسته های تشویق صادراتی و اعتبار برای صادرات کنندگان و برنامه های این بانک برای اعطای تسهیلات توضیح داد: یکی از بحثهای اصلی ما در امسال، ارائه بسته صادرات غیر نفتی سال ۹۶ است که در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب شد.


صالح آبادی ادامه داد: تسهیلاتی را صندوق توسعه ملی با نرخ ۱۱ درصد در اختیار ما قرار می دهد با منابع خود بانک، تلفیق می شود و با میانگین نرخ ۱۴ درصد در اختیار مشتری قرار می گیرد.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: خوشبختانه امسال هفت هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی منابع در اختیار این بانک قرار گرفته است و چیزی حدود سه برابر این را مبلغ را هم خود بانک برای بخش صادرات تخصیص داده است.


بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، ۵ آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از ۹۴۰ رسانه در مصلای امام خمینی(ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا ۱۲ آبان ماه، همه روزه از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ ادامه دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر