در بازار معاملات جهانی؛

بورس آسیا به بالاترین شاخص ۱۰ سال اخیر رسید/طلا کم فروغ شد

شاخص بورس کشورهای آسیا با یک جهش به بالاترین سطح خود در ۱۰ سال اخیر رسید؛ اما طلا با روند نزولی شروع بکار کرد.
کد خبر : ۷۶۹۸۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویتز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود در ۱۰ سال اخیر رسید که علت اصلی آن به رشد اقتصادی پایدار در جهان بر می شود و تازه ترین بازبینی رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم سال جاری میلادی حاکی از رشد ۳ درصد دارد که میانگین رشد اقتصادی آمریکا از زمان بحران مالی جهان در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی دو درصد ثبت شده است.


بر همین اساس، میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن با ۹ دهم درصد افزایش شروع بکار کرد و بورس های کاسپی کره جنوبی و نیکی ژاپن هم هر کدام به ترتیب ۱.۳ درصد و ۱.۹ درصد رشد را تجربه کردند. همچنین انتظار می رود بورس کشورهای اروپایی هم با افزایش روبرو شوند.


در بازار جهانی ارز، شاخص ارزش دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان به ۹۴.۷۱ واحد رسید؛ در حالیکه این شاخص در هفته گذشته با رسیدن به ۹۵.۱۵ بیشترین سیر افزایشی خود در سه ماه اخیر را تجربه کرد.


یورو هم با کمی افزایش به ۱.۱۶۲۸ دلار رسید که از کمترین ارزش خود در روز جمعه با رسیدن به ۱.۱۵۷۴ دلار فاصله گرفت. هر دلار به ۱۱۳.۹۴ ین رسید که حاکی از قدرتنمایی دلار در براب پول ژاپن است.


دلار نیوزلند به دلیل کاهش آمار بیکاری در این کشور با ۸ دهم درصد افزایش به ۰.۶۸۹۹ دلار رسید و نرخ بیکاری این کشور با رسیدن به ۴.۶ درصد کمترین رقم در ۹ سال اخیر محسوب می شود.


قیمت طلای منطقه ای با یک دهم درصد کاهش به یکهزار و ۲۶۹ دلار و ۸۶ سنت در هر اونس رسید؛ اما بازار معاملات آتی طلا در آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر تقریبا بدون تغییر به  یکهزار و ۲۷۰ دلار و ۹۰ سنت در هر اونس رسید.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر