منابع آگاه اعلام کردند؛

پاول تا ساعاتی دیگر به عنوان رییس جدید فدرال معرفی می‌شود

منابع آگاه از تصمیم «دونالد ترامپ» برای مسند ریاست جدید فدرال رزرو اعلام کردند گزینه نهایی ترامپ، «جِروم پاول» است و این موضوع تا ساعاتی دیگر به طور رسمی اعلام می شود.
کد خبر : ۷۷۰۲۰
پاول

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، ۴ منبع آگاه از تصمیمات «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا که خواستند نامی از آنها برده نشود اعلام کردند، برنامه رییس جمهور ترامپ معرفی «جِروم پاول» تا ساعاتی دیگر بعنوان رییس جدید فدرل رزور است.


این منابع آگاه در مورد «پاول» گفتند، ترامپ علاقمند به شخصی است که خواهان افزایش تدریجی نرخ بهره بانکی و دلسوز و همدل با کاخ سفید باشد تا مقررات مالی را به آهستگی اعمال کند و «پاول» دارای این خصوصیات است.


به گفته این منابع آگاه، رییس جمهور «ترامپ» ساعت ۳ بعداز ظهر به وقت محلی واشنگتن این انتصاب را اعلام خواهد کرد. البته «جِروم پاول» به همگام خروج از کاخ سفید و در محوطه آن از هر گونه اظهار نظر در این باره خوداری کرد.  


بازارهای مالی به این تصمیم واکنش نشان دادند و ارزش دلار در بازارهای آسیایی کاهش پیدا کرد و اوراق قرضه آمریکا هم روند نزولی به خود گرفت. در حال حاضر «جِروم پاول» از اعضای هییت فدرال رزرو است و در ماه فوریه سال آینده میلادی دوره تصدی ریاست چهار ساله «جانیت یلین» رییس فعلی فدرال رزرو به پایان خواهد رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر