11 آبان 1396 - 19:23
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات//

استفاده از درگاه پرداخت مربوط به هر بانک مجانی است

عضو هیئت‌مدیره شرکت بهسازان ملت گفت:‌استفاده از درگاه پرداخت مربوط به هر بانک مجانی است.
کد خبر : ۷۷۰۳۶
رسول لطفی آذر

رسول لطفی آذر در بازدید از غرفه ایبِنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در خصوص هم‌صدایی مدیران شرکت‌های پرداخت در تعدیل شرایط قرارداد شرکت جیرینگ با تأکید بر این‌که رگولاتور باید میزان کارمزد اپراتورها را تعیین کند، گفت: در تمام دنیا از ابزارهای‌کارمزد به‌منظور اصلاح رفتار مشتریان استفاده‌شده است.


وی ادامه داد: تا زمانی که مدل کارمزد درست نیست و شرکت‌های پرداخت با اپراتورها به‌صورت مشارکت ۹۰ به ۱۰ یا ۸۰ به ۲۰ قرارداد می‌بندد هر نوع اعمال‌نفوذی در این بخش ممکن است اتفاق بیفتد.


وی افزود: واقعیت این است که نظام کارمزد در کشور باید از سوی رگولاتور تعیین شود درصورتی‌که شرایط به‌طوری زمینه‌سازی شده است که در حال حاضر اپراتورها کارمزد را تعیین می‌کنند.


عضو هیئت‌مدیره شرکت بهسازان ملت اظهار داشت: در تمام دنیا از ابزارهای مختلف بخصوص کارمزد به‌منظور اصلاح رفتار مشتریان استفاده‌شده ولی در ایران از این ابزار به‌منظور اصلاح رفتار مردم و اپراتورها بهره‌برداری نشده است.


لطفی آذر در خصوص اصلاح نظام کارمزد خاطرنشان کرد: تا زمانی که دارندگان کارت متوجه این موضوع نباشند که در صورت داشتن کارت هر بانکی اگر از عابر بانک یا کارتخوان فروشگاهی آن بانک استفاده کنند، تراکنش آن‌ها مشمول کارمزد نمی‌شود و در صورت استفاده از عابر بانک‌ها و یا درگاه‌های پرداخت بانک‌های دیگر تراکنش آن‌ها شامل کارمزد می‌شود و رفتار خود را این بخش اصلاح نکنند در حوزه فرهنگ‌سازی در این حوزه موفق عمل‌نکرده‌ایم.


وی ادامه داد: در تمام دنیا از ابزارهای مختلف به خصوص کارمزد به‌منظور اصلاح رفتار مشتریان استفاده‌شده ولی در ایران از ابزار کارمزد به‌منظور اصلاح رفتار مردم و اپراتورها بهره‌برداری نشده است.


عضو هیئت‌مدیره شرکت بهسازان ملت اظهار داشت: بانک‌ها به دنبال اخذ کارمزد از مردم نیستند بلکه به دنبال رواج این فرهنگ در میان دارندگان کارت‌بانک‌های مختلف هستند که تا جایی که ممکن است از درگاه پرداخت هر بانکی به‌منظور امور بانکی خود استفاده کنند و متوجه این نکته باشند که اختیار استفاده از درگاه‌های دیگر برای دارندگان کارت فراهم است اما این عملیات مشمول کارمزد می‌شود.


وی افزود: در حال حاضر عملیات مانده گیری برای دارندگان کارت‌های بانکی مشمول ۱۰۰ تومان کارمزد می‌شود که تنها یک‌چهارم آن به بانک دارنده کارت تعلق می‌گیرد اما این روند به‌منظور اصلاح رفتار مشتری در نظر گرفته‌شده است.


لطفی آذر تأکید کرد: اگر این فرهنگ در میان دارندگان کارت جا بیفتد که در صورت استفاده از سرویس‌های هزینه‌بر باید کارمزد آن را پرداخت کنند مشکلات شبکه بانکی به حیث تنگناهای مالی کاهش می‌یابند و نتیجه آن منجر به شکوفایی اقتصادی می‌شود.


وی یادآور شد: اگر دارنده هر کارتی از درگاه پرداخت همان بانک برای انجام امور بانکی خود استفاده کند ممکن است حجم تراکنش کاهش یابد و در عوض کیفیت خدمات پرداخت نیز افزایش می یابد و رفتار مشتریان در افزایش کیفیت خدمات بسیار تأثیرگذار است.


لطفی آذر افزود: برفرض مثال هنگامی‌که دارنده کارت ملت از عابر بانک ملت عملیات مانده گیری را انجام دهد این فرآیند به‌جای شبکه شتاب از طریق سیستم داخلی بانک انجام می‌شود و ترافیک شبکه شتا ب را افزایش نمی‌دهد که رواج این فرهنگ در ارتقاء خدمات بسیار تأثیرگذار است.


به گزارش ایبِنا، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از صبح روز جمعه پنجم آبان ماه با شعار «رسانه‌های آزاد؛ انسجام اجتماعی، پیشرفت ملی» در مصلی امام خمینی آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان همه روزه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه دایر خواهد بود.


آیین رسمی گشایش این نمایشگاه نیز صبح روز شنبه ششم آبان ماه با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد. در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات و خبرگزاری ها، نمایندگان ۹۴۰ رسانه در قالب ۶۰۰ غرفه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حضور دارند.



در نمایشگاه امسال نشریات استانی و محلی در کنار مؤسسات بزرگ مطبوعاتی، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری به ارائه محصولات رسانه‌ای خود می‌پردازند و در ۷ روز برگزاری نمایشگاه سعی می‌کنند با مخاطبان خود تعامل بیشتری برقرار کنند.


در بخش بین الملل نمایشگاه، روزنامه نگارانی از ۴ قاره به نمایشگاه آمده اند و در نشست‌های تخصصی که موضوع اصلی آن «تعامل رسانه ای» است، شرکت می‌کنند.




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها