ابطال ۳۵۰ مجوز بانک در روسیه/ دومینو ورشکستگی بانک‌های روسی

رییس بانک مرکزی روسیه گفت: از ۴ سال گذشته تا کنون تقریبا مجوز ۳۵۰ بانک ابطال شده و بانک‌های ضعیف باید از چرخه صنعت بانکداری خارج شوند.
کد خبر : ۷۷۱۱۶
بانک مرکزی روسیه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از ورلدویو، «الویرا نابیولینا» رییس بانک مرکزی روسیه گفت: پاکسازی بخش بانکداری روسیه از بانک هایی که عملکرد ضعیفی دارند بین یک تا ۲ سال زمان می برد.


در همین حال این مقام روسی گفت: طی ۴ سال گذشته مجوز تقریبا ۳۵۰ بانک ابطال شده و اکنون تعداد بانک های روسی تقریبا به ۶۰۰ بانک رسیده است و همچنان در حال حذف آن دسته از بانک هایی هستیم که دارای عملکرد ضعیف و مدل های تجاری مبهم هستند.


رییس بانک مرکزی روسیه تصریح کرد، در اواخر دهه سال ۱۹۹۰ میلادی به دلیل شرایط بسیار ساده برای ورد به عرصه بانکداری در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بانک در آن زمان به صنعت بانکداری روسیه اضافه شدند.  


در حال حاضر سیاست بانک مرکزی روسیه فقط اجازه دادن به بانک های دولتی برای باقی ماندن در صنعت بانکداری نیست و درگیر اجرای برنامه نجات دو بانک بزرگ روسیه به نام های «اوتکریتای» و «بین بانک» است. بانک مرکزی روسیه ۶.۵ میلیارد وام به بانک «اوتکریتای» و یک رقم نا معلوم هم برای «بین بانک» فراهم کرده تا از بحران ورشکستگی خارج شوند.


همچنین بانک مرکزی روسیه در اواخر ماه گذشته میلادی اعلام کرد، از ماه جولای تا سپتامبر هزینه نجات بانک هایی که با کسری روبرو شده اند ۷.۸ میلیارد دلار هزینه داشته است. بر همین اساس، «نابیولینا» گفت: ابطال مجوز این دو بانک مهم روسی می توانست بصورت دومینو بر روی تمام صنعت بانکداری روسیه تاثیر بگذارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر