14 آبان 1396 - 10:38

خدمات رسانی گسترده شبکه بانکی به زائرین حسینی

شبکه بانکی با ارایه خدمات گسترده و متفاوت و حتی راه اندازی خدمات جدید تلاش کرده تا هرچه بیشتر دغدغه های پولی، ارزی و بانکی زائرین حسینی در مراسم باشکوه و معنوی اربعین را از بین ببرد.
کد خبر : ۷۷۱۲۵
اربعین

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در سال های اخیر و با برگزاری راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین حسینی، شبکه بانکی کشور نیز تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا دغدغه های مختلف زائرین را در حوزه های خدماتی خود کاهش داده و از بین ببرد.


برای راهپیمایی امسال نیز در اولین گام، اداره سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی اعلام کرد که براساس بخشنامه های‌ ابلاغی سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ به بانک های ملت، سامان و ملی ایران، زائرین ایرانی که در قالب کاروان‌های تحت نظارت و مدیریت دفاتر مورد تائید سازمان حج و زیارت به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند، می‌توانند با هماهنگی این دفاتر، سازمان حج و زیارت (سامانه عتبات) و بانک‌های یاد شده، نسبت به خرید ۲۰۰ دلار (اسکناس) به نرخ مبادله ای (به ازای هر زائر) از شعب این ۴ بانک اقدام کنند.


از سوی دیگر، بانک مرکزی به بانک ها اجازه داد تا سقف برداشت از دستگاه های خودپرداز در ۴ استان هم مرز با عراق از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یابد.


همچنین با هماهنگی های انجام شده، امکان دریافت دینار عراق از باجه های برخی از بانک های کشور در ۳ استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان به وجود آمده است. در پایانه های مرزی و برای خدمات رسانی ۲۴ ساعته به زائرین، تعداد زیادی دستگاه های خودپرداز نصب شده و کارشناسان بانک های مختلف به طور شبانه روزی در محل حاضر هستند تا نسبت به پول گذاری، رفع مشکلات احتمالی و تحویل کارت های ضبط شده اقدام کنند.


برخی دیگر از بانک ها ساعات کاری شعب خود را در استان های مرزی در روزهای ۱۸ و ۱۹ آبان ماه افزایش داده اند و برخی دیگر نیز اقدام به نصب دستگاه های خودپرداز در مسیرهای راهپیمایی کرده اند.


همچنین با توجه به هماهنگی های انجام شده، زائرین می توانند در زمان بازگشت به کشور وجوه اضافی خود را از طریق دستگاه های نصب شده به حساب بانکی خود واریز کنند. بانک های مختلف هریک به طور جداگانه و مشارکتی، اقدام به راه اندازی موکب هایی در نقاط مرزی برای پذیرایی از زائرین حسینی کرده اند تا سهمی در عزاداری آنها داشته باشند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر