14 آبان 1396 - 11:15
سفیر بلژیک در تهران خواستار شد؛

امضای تفاهم‌نامه دوجانبه سرمایه‌گذاری بین ایران و بلژیک

سفیر بلژیک در تهران خواستار امضای قرارداد دوجانبه سرمایه‌گذاری و معافیت‌های مالیاتی شد.
کد خبر : ۷۷۱۳۲
فرانسوا دله

به گزارش خبرنگار ایبِنا، فرانسوا دله سفیر بلژیک در تهران در دیدار با رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به سفر هیات تجاری بلژیکی به کشورمان اظهارداشت: راه‌اندازی هیات تجاری به این بزرگی کار آسانی نیست و همکاری چندین طرف را می‌طلبد که این اتفاق امروز صورت گرفته است.


وی افزود: در این فضای نااطمینانی که وجود دارد این بازدید پیام ویژه‌ای دارد که شرکت‌های بلژیکی تمایل دارند روابطشان را با ایران گسترش دهند. دله ادامه داد: دولت بلژیک در اتحادیه اروپا فعالانه مسائل ایران را پیگیری می‌کند و تماس‌های دو جانبه ای که در این رابطه صورت می‌گیرد موید این مطلب است.


سفیر بلژیک در تهران افزود: در این راستا بازدید سخنگوی مجلس بلژیک از ایران و ملاقات دکتر روحانی با نخست وزیر بلژیک دو نمونه از این فعالیت‌ها به شمار می‌رود و پیام تمام این دیدارها ابراز تمایل به تقویت روابط دوجانبه دو کشور است.


وی تاکید کرد: قراردادهایی که امضا شده باید اجرایی شود و به قراردادهای جدید نیز فکر می‌کنیم که مهم ترین آنها تفاهم‌نامه دوجانبه سرمایه‌گذاری است که روند آن کُند بوده و امیدواریم بتوانیم آن را تسریع کنیم.


دله تصریح کرد: امیدواریم هیات بلژیکی قبل از ترک ایران قرارداد دوجانبه سرمایه‌گذاری را نهایی کنند و معافیت‌های مالیاتی دو جانبه نیز از دیگر برنامه های این سفر است. برقراری پرواز مستقیم بین ایران و بلژیک و از سرگیری فعالیت کشتیرانی مایه خوشحالی بوده و رشد روابط تجاری دو کشور امیدوارکننده است.


سفیر بلژیک در تهران تاکید کرد: فرصت ها و امکانات بسیاری برای همکاری وجود دارد و اقتصاد دو کشور می‌تواند مکمل هم باشد. سفیر بلژیک در تهران خاطرنشان کرد: از لحاظ روابط بانکی و بیمه‌ای به دلیل فضای بی‌ثبات و اقدامات آمریکا روابط با سرعت لازم رشد نکرده که علاقه‌مندیم این اتفاق بیفتد.


وی افزود: به ویژه در مورد فاینانس پروژه‌ها پیشنهاد می کنیم مقامات بلند پایه بانکی و اقتصادی ایران به بلژیک سفر کنند تا این روابط با سرعت بیشتری برقرار شود. دله ادامه داد: در بحث ویزای تجار ایرانی روند افزایش تقاضا برای ویزای بلژیک زیاد بوده و سفارت بلژیک جوابگوی این حجم نیست که در حال اقدام برای افزایش نیرو و برون‌سپاری امور مربوط به ویزا هستیم.


دله تاکید کرد: ایرانیان برای سفرهای تجاری به بلژیک مشکلی ندارند و بسیاری از مواقع مشکلات به دلیل نقص مدارک ارائه شده بوده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر