سوغات ترامپ برای توکیو؛

ژاپن به هزینه آمریکا در تجارت پیش افتاده است

دونالد ترامپ به نخست وزیر ژاپن گفت: ژاپن به هزینه آمریکا در تجارت پیش افتاده و تقریبا هیچ خودرو آمریکایی در ژاپن وجود ندارد.
کد خبر : ۷۷۲۰۶
ترامپ

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بی بی سی انگلیسی، «دونالد ترامپ» در دومین روز سفر خود به آسیا و در دیدار با «شینزو ابه» نخست وزیر ژاپن با عصبانیت در مورد رابطه تجاری ایالات متحده با ژاپن در توکیو گفت: در دهه های اخیر متحد نزدیک ما ژاپن با هزینه ایالات متحده در حال بردن بازی تجارت با آمریکا است. وی در جمع رهبران اقتصادی آمریکایی و ژاپنی گفت: رابطه تجاری میان دو طرف عادلانه و باز نبوده است و باید بگویم که ژاپن طی چند دهه اخیر پیروز شده است.


«ترامپ» تصریح کرد، میلیون های خودروی ژاپنی در بازار آمریکا فروخته شده است؛ این در حالی است که تقریبا هیچ خودرویی از آمریکا وارد ژاپن نشده است و آمریکا سال ها است که از شکاف عمیق ایجاد شده در کسری تراز تجاری خود با ژاپن رنج می برد. بنابراین باید در این باره مذاکراتی را انجام دهیم و بطور دوستانه به آن بپردازیم.


همچنین «دونالد ترامپ» ژاپن را به عنوان دومین شریک بزرگ تجاری این کشور بعد از چین به دلیل خرید جنگ افزارهای آمریکایی تحسین کرد. «ترامپ» در ادامه گفت: می خواستم آمریکا جذاب ترین مکان برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی باشد.


بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، اختلاف کسری تراز تجاری آمریکا با ژاپن در سال ۲۰۱۶ میلادی ۶۹ میلیارد دلار اعلام شده است. بر پایه این گزارش تور ۱۲ روزه  «ترامپ» به آسیا با دو محور اصلی تمرکز بر روی بحران کره شمالی و تجارت در دستور کار مقامات آمریکا قرار گرفته است و این سفر طولانی ترین مسافرت از سوی یک رییس جمهور آمریکایی از سال ۱۹۹۱ میلادی یعنی زمان «جورج دابلیو بوش» محسوب می شود.


برچسب ها: آمریکا ژاپن ترامپ
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر