روز سرد معاملات تالار شیشه‌ای

شاخص کل بورس با ۶۱ واحد افت در پایان معاملات امروز تالار شیشه‌ای به ۸۷ هزار و ۸۴۳ واحد رسید.
کد خبر : ۷۷۲۲۱
بورس

به گزارش ایبِنا، آمارهای معاملاتی بازار سهام نشان می دهد که امروز همه شاخص های بورس «کل، قیمت، هم وزن، شناور آزاد و بازار اول و دوم» با اعداد منفی معاملات را به پایان رسانده اند. کاهش شاخص و افت معاملات بازار سهام بعد از چند روز صعود و رشد نماگر ها را می توان به تعدیل روند کلی بازار سهام مرتبط دانست.


جزییات تحرک شاخص ها


بر اساس این گزارش، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۶۱ واحدی به ۸۷ هزار و ۸۴۳ واحد دست پیدا کرد. همچنین شاخص کل هم ‌وزن با کاهش ۳۶ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۷۹ واحد رسید. شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۴۹ واحدی به رقم  ۹۴ هزار و ۷۴۰ واحد دست یافت. شاخص بازار اول در حالی با کاهش ۲۶ واحدی به رقم  ۶۱ هزار و ۴۶۴ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۲۲۱ واحدی عدد  ۱۹۲ هزار و ۹۹۸  واحد را به نمایش گذاشت.


براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد «بانک ملت با ۴۵ واحد، پتروشیمی جم با ۴۴ واحد و گروه مپنا با ۳۵ واحد افزایش» بیشترین تاثیرمثبت را بر شاخص کل بورس و در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های «ماشین سازی اراک با ۴۹ واحد، ملی صنایع مس ایران با ۴۶ واحد و همراه اول با ۳۸ واحد کاهش» بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.


از سویی دیگر بر اساس معاملات امروز، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۱۲۶ میلیارد تومان رسید که نشان دهنده معامله بیش از ۵۴۷ میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۳ هزار و ۹۰۹  نوبت داد و ستد بود. گفتنی است، در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «ماشین‌سازی اراک، کاشی پارس» از سوی ناظر بازار سهام در حالی بازگشایی شد که هیچ نماد معاملاتی با توقف مواجه نبود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر