رشد ۴۵۰۰۰ میلیارد ریالی پیش‌بینی سود ناشران بورسی

سود و زیان پیش‌بینی شده شرکت‌ها در پایان مهرماه سال ۹۶ برابر با ۴۵۷۲۳۱ میلیارد ریال است که نسبت به ابتدای سال‌جاری حدود ۴۵۰۰۰ میلیارد ریال افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر : ۷۷۲۲۵
رشد ۳۷۹ واحدی شاخص کل بورس/ بازار سبز پوش

به گزارش ایبِنا، به نقل از اداره آمار بورس، سود و زیان پیش بینی شده شرکت های بورس در ابتدای سال جاری برابر با ۴۱۲ هزار میلیارد ریال بود که در پایان مهرماه سال ۹۶ با ۴۵ هزار میلیارد ریال افزایش به رقم ۴۵۷۲۳۱  میلیارد ریال رسیده است.


این در حالی است که ۵ صنعت محصولات شیمیایی با پیش بینی سود ۱۱۵۳۴۳ میلیارد ریالی، فلزات اساسی با پیش بینی سود  ۷۳۹۹۸ میلیارد ریالی، مخابرات با پیش بینی سود ۶۱۲۶۳ میلیارد ریالی، شرکت های چند رشته ای صنعتی با پیش بینی سود ۴۱۷۸۵ میلیارد ریالی و فرآورده های نفتی با پیش بینی سود  ۳۹۸۲۷ میلیارد ریال، بیشترین پیش بینی سود را بین صنایع بورسی به خود اختصاص دادند.


افزایش ۲۹۵۶۲ میلیارد ریالی در یک‌ماه


همچنین سود و زیان پیش بینی شده شرکت ها در پایان مهرماه نسبت به شهریور ماه، معادل ۲۹۵۶۲ میلیارد ریال افزایش یافته است. در پایان مهر ماه ۹۶ متوسط پیش بینی سود (زیان) خالص سود شرکت های بورسی به ازای هر سهم برابر با ۳۲۵ ریال است.


گفتنی است، تطبیق سود (زیان) پیش بینی شده شرکت ها در این ماه نسبت به شهریور نشان می دهد که تعداد ۷۳ شرکت با افزایش، تعداد ۴۸ شرکت با کاهش و مابقی شرکت ها برابر با ۱۸۹ شرکت، تغییری در سود (زیان) پیش بینی شده نداشته اند.


شایان ذکر است میزان سود تقسیم شده شرکت ها به تفکیک صنعت - انباشته از ابتدای سال تا پایان مهر ماه، بیش از ۲۴۰ هزار میلیارد ریال بوده که ۶۶ درصد درآمد (زیان) واقعی شرکت ها بوده است. همچنین متوسط سود نقدی برای هر سهم معادل ۲۷۹ ریال را نشان می دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر