شاخص فرابورس ۹۶۸ واحدی شد

آیفکس، شاخص فرابورس با ۳.۹۵ واحد کاهش در پایان سومین روز معاملاتی هفته به ۹۶۸ واحد رسید.
کد خبر : ۷۷۲۳۸
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، در معاملات امروز فرابورس، بیش از ۲۵۶ میلیون ورقه بهادار معامله شد که ارزش این مبادلات از ۹۵۹ میلیارد ریال عبور کرد. بر اساس این گزارش، یک‌سوم از حجم و بیش از ۲۰ درصد از ارزش کل مبادلات انجام‌شده در فرابورس، به بازارهای اول و دوم اختصاص یافت بدین ترتیب بیش از ۸۳ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۲۰۷ میلیارد ریال در این دو بازار دست به دست شد.


همچنین نمادهای «ذوب» و «غشهداب» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص دادند. در همین حال نماد «ذوب» در صدر جدول پربیننده‌ترین نمادهای روز جاری قرار گرفت.


بیشترین افزایش قیمت


از سویی دیگر، عنوان بیشترین افزایش قیمت در میان نمادهای فرابورسی به نام نمادهای «کوثر» و «غگلستا» ثبت شد و در سمت مقابل نمادهای «خفناور» و «وگستر» بار بیشترین کاهش قیمت بار بیشترین افت قیمتی را تا سقف ۳.۹ واحدی به دوش کشیدند.


در عین حال، نمادهای «زاگرس»، «میدکو»، «دماوند» و «شراز» روی‌هم‌رفته بیش از ۳ واحد اثر منفی بر شاخص کل گذاشت بدین ترتیب آیفکس با بیش از ۳ واحد افت در ارتفاع ۹۶۸ واحدی قرار گرفت.


نگاهی به معاملات انجام شده در تابلوهای «الف»، «ب» و «ج» بازار پایه نیز حاکی از آن است که معامله‌گران بیش از ۱۶۲ میلیون سهم را به ارزش معاملاتی افزون بر ۳۰۱ میلیارد ریال در این بازار جابه‌جا کرده‌اند که در این میان نمادهای «زنجان» و «کیسون» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش دادوستدی را در اختیار گرفتند.


معاملات اوراق با درآمد ثابت


همچنین جابه‌جایی‌های انجام‌شده در تابلو اوراق با درآمد ثابت نیز به مبادله بیش از ۳۰۷ میلیون ورقه به ارزش معاملاتی بالغ بر ۲۹۸ میلیارد ریال منتهی شد و در تابلو ETF (صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله) نیز شاهد دست به دست شدن افزون بر ۹ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۱۰۹ میلیارد ریال بودیم. افزون بر این، امروز خریداران و فروشندگان اوراق «تسه»، ۶۳ هزار و ۹۴۰ ورقه تسهیلات مسکن را مبادله کردند که این نقل ‌و انتقال‌های ارزشی بیش از ۴۸ میلیارد ریالی را رقم زد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر