15 آبان 1396 - 18:50
رییس امور بازرگانی سازمان برنامه و بودجه:

واردات در مناطق آزاد ساماندهی می‌شود

رییس امور بازرگانی و خدمات مالی سازمان برنامه و بودجه گفت: موضوع ساماندهی واردات در قالب توافقات صورت گرفته با مناطق آزاد پیگیری می‌شود.
کد خبر : ۷۷۲۵۱
گمرک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مژگان خانلو در نشست استقرار گمرک الکترونیک اظهار داشت: احقاق حقوق دولت و شفاف‌سازی سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و همچنین اتصال به سازمان تجارت جهانی در سامانه گمرک الکترونیک دنبال شد.


رییس امور بازرگانی و خدمات مالی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه قبل از استقرار سامانه گمرکی امکان نظارت بر ارز وجود نداشت، افزود: در حال حاضر دستاوردهایی از پروژه گمرکی داریم و تمامی فرآیندها الکترونیکی انجام می‌شود که ۸۷ میلیون تن کالا به صورت الکترونیکی در گمرک وارد و خارج شد.


این مقام مسئول در سازمان مدیریت با اشاره به اینکه تا انتهای سال ۹۵ به میزان ۸۸ میلیارد تومان از محل درآمد گمرک در این پروژه هزینه شد، تصریح کرد: از دستاوردهای پروژه، امکان استقرار با حداقل هزینه بود و به صورت بومی در داخل کشور اجرا شد.


وی با بیان اینکه درآمدهای گمرکی پس از استقرار پروژه افزایش چشمگیری داشته است، گفت: همچنین کاهش فرآیند زمان ترخیص کالا نیز در گمرک عملیاتی شد.


خانلو افزود: ۲۳ رتبه ارتقا در جایگاه جهانی از دستاوردهای استقرار سامانه گمرک الکترونیک بود و دولت در بخش شفاف‌سازی و تقویت درآمد غیرنفتی دستاوردهایی داشته است.
وی تاکید کرد: در سال ۹۲ حقوق ورودی ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود و در سال گذشته بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان حقوق گمرکی محقق شد.


خانلو اظهار داشت: سیستم‌های گمرکی نیازمند بروزرسانی است و زیرساخت‌های تبادل الکترونیکی بین‌المللی باید تقویت شود.


وی با بیان اینکه موضوع ساماندهی واردات در قالب توافقات صورت گرفته با مناطق آزاد پیگیری می‌شود، گفت: در عین حال موضوع ساماندهی گمرکات کشور مدنظر است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر