17 آبان 1396 - 10:37
عضو کمیسیون حقوقی مجلس خبر داد،

تشکیل کمیته وصول معوقات کلان بانکی با حضور نمایندگان سران سه قوه

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: سران قوا به دستور مقام معظم رهبری به مسئله معوقات کلان بانکی ورود کرده و هر یک نماینده ای را تعیین کرده‌اند که در کمیته‌ای نحوه وصول مطالبات بررسی شود.
کد خبر : ۷۷۳۲۹
پورمختار

به گزارش ایبِنا،محمدعلی پورمختار در گفت وگویی رادیویی با اشاره به اهمیت موضوع موسسات مالی و اعتباری و سپرده هایی با ارقام  بالا، گفت: سران قوا به دستور مقام معظم رهبری شخصا به این مساله ورود و هر یک نماینده ای را تعیین کرده اند که در کمیته ای نحوه وصول مطالبات بررسی شود.


عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: این موضوع بین دو قوه مجریه و قضاییه در نوسان بوده است؛ همچنین نقش مهم مجلس بر نظارت بر این وقایع و سوال تعداد بالای نمایندگان از رئیس جمهور منجر به دخالت مجلس شد و امیدواریم اعضای این کمیته تصمیمی اتخاذ کنند که هرچه زودتر عملیاتی شود.


پورمختار با بیان اینکه مدیران بانک ها و شخص آقای سیف در گیر و دار تصمیم گیری هستند، ادامه داد: هم اینک اموال موسسه وحدت یا آرمان شناسایی شده است؛ بنده اعلام کردم که این اموال زیاد باید توقیف شود یا هواپیماهایی که خریداری کردند باید از سوی قوه قضا دستور توقیف آن صادر شود که اجرایی نشده است.


این نماینده مجلس همچنین گیر و دارهای اجرایی و قضایی را از جمله موانع دانست و افزود: طبیعت کار اقتضا می کند که این افراد بازداشت شوند یا وثایق قابل وصول باشد تا شاهد حل شدن این مسئله باشیم.


پورمختار در خصوص عدم پیشگیری در این زمینه گفت:  بانک مرکزی مسئول ایجاد و نظارت بر موسسات مالی و بانک هاست.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر