پذیره‌نویسی اوراق مرابحه گندم در فرابورس

پذیره‌نویسی اوراق مرابحه گندم در نماد معاملاتی «گندم ۲» دارای سررسید ۴۸ ماهه از ۲۰ آبان‌ماه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس به روش حراج آغاز می‌شود و در روز بیست و دوم همین ماه پایان می‌یابد.
کد خبر : ۷۷۳۴۰
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش خبرنگار ایبِنا، وزارت اقتصاد در نظر دارد اوراق مرابحه «گندم۲» موضوع قانون بودجه سال ۹۶ به تعداد ۲۰ میلیون ورقه که ارزش آن‌ها ۲۰ هزار میلیارد ریال است را از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران پذیره‌نویسی کند.


این اوراق دارای نرخ ۱۷ درصدی سالیانه بوده و پرداخت سود آن‌ها نیز به صورت هر ۶ ماه یک‌بار توسط عامل پرداخت یعنی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب دارندگان اوراق واریز خواهد شد.


موضوع انتشار اوراق مرابحه «گندم۲»، تامین منابع مالی به منظور خرید گندم است و سازمان برنامه و بودجه کشور نقش متعهد تامین و تخصیص اعتبار یا همان ضامن پرداخت اصل و سود این اوراق را دارد. همچنین خزانه‌داری کل کشور متعهد تسویه و پرداخت سود این اوراق است.


مبلغ اسمی هر ورقه مرابحه «گندم۲» یک میلیون ریال بوده و در حالی که حداقل حجم هر سفارش ۱۰۰ ورقه تعیین شده است، سقف و محدودیتی برای خرید این اوراق از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی وجود ندارد.


گفتنی است پس از اتمام پذیره‌نویسی، معاملات دست دوم این اوراق، در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز می‌شود که دارندگان و متقاضیان خرید می‌توانند با مراجعه به کارگزاران عضو فرابورس نسبت به خرید یا فروش این اوراق اقدام کنند.


معاملات دست دوم این اوراق در روزها و فعالیت بازارهای فرابورس انجام می‌شود و یک روز قبل از سررسید پرداخت درآمد سود، نماد معاملاتی آن متوقف شده و روز بعد از سررسید بازگشایی خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر