در بازار معاملات جهانی؛

شاخص بورس آسیا همچنان جولان می دهد/دلار مقاومت کرد

شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز پنج شنبه باز هم بر روی نوار افزایشی خود حرکت کرد و رکورد تقریبا ۱۰ سال خود را حفظ کرد؛ ضمن اینکه شاخص دلار هم در برابر ارزهای اصلی مقاومت کرد.
کد خبر : ۷۷۳۷۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، بورس کشورهای آسیایی در روز پنج شنبه به دنبال رکورد شکنی مجدد وال استریت آمریکا با سیر افزایشی به کار خود ادامه داد و نزدیک به بیشترین روند صعودی خود در ۱۰ سال اخیر باقی ماند.


در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن با ۳ دهم درصد جهش به تقریبا بیشترین سطح خود در یک دهه گذشته رسید. همچنین بورس استرالیا و «کاسپی» کره جنوبی هر کدام به ترتیب با ۴ دهم درصد و ۲ دهم درصد رشد روبرو شدند.



بورس «شانگهای» چین و «هنگ سنگ» هنگ کنگ هم هر کدام به ترتیب یک دهم درصد و ۶ دهم درصد افزایش داشتند؛ ضمن اینکه بورس «نیکی» ژاپن با ۱.۴ درصد جهش به بیشترین سطح خود از ژانویه سال ۱۹۹۲ میلادی به بعد رسید.  

در بازار جهانی ارز، دلار نیوزلند (کیوی) به دنبال اجرای بسته محرک پولی بانک مرکزی نیوزلند برای افزایش نرخ تورم با رشد نزدیک به یک درصد پیشگام بود و به ۰.۶۹۷۴ دلار رسید که بیشترین رقم در دو هفته گذشته است؛ ضمن اینکه بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را ۱.۷۵ درصد باقی نگه داشت.


شاخص دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان تقریبا با یک روند یکنواخت به کار خود ادامه داد و به ۹۴.۸۹۹ واحد رسید و از بیشترین سیر صعودی خود در ۹ ماه اخیر که ۹۵.۱۵۰ واحد بود و در اواخر ماه اکتبر رقم خورده بود، فاصله گرفت؛ اما هر دلار به ۱۱۳.۹۸۰ ین رسید که حاکی از رشد یک دهم درصدی آن در برابر پول ژاپن دارد.


یورو هم با کمی تغییر به ۱.۱۵۹۴ دلار رسید و از کمترین سطح خود در ۳ ماه و نیم اخیر که با رسیدن به ۱.۱۵۵۳ دلار در آغاز هفته جاری میلادی رقم خورده بود، فاصله گرفت.


قیمت منطقه ای طلا هم با کمی تغییر به یکهزار و ۲۸۰ دلار و ۶۶ سنت در هر اونس رسید. بر پایه این گزارش، بلاتکلیفی از اجرای برنامه کاهش مالیات در آمریکا می تواند تاثیر منفی بر روی دلار بگذارد و شاخص ارزش آن را با خطر جدی روبرو کند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها