دزدی ۱۰۰ میلیارد دلاری شاهزادگان سعودی طی ۳ سال

دادستان کل عربستان اعلام کرد، برآورد می شود حداقل طی ۳ سال گذشته ۱۰۰ میلیارد دلار از دارایی این کشور توسط شاهزادگان در قالب فساد مالی و اختلاس مورد سرقت قرار گفته است.
کد خبر : ۷۷۳۸۲
شاهزادگان سعودی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، «شیخ سعود الموجب» دادستان کل عربستان سعودی در بیانیه ای اعلام کرد، بر اساس تحقیقات انجام گرفته بر آورد می شود طی ۳ سال گذشته حداقل ۱۰۰ میلیارد دلار از ثروت این کشور توسط شاهزادگان سعودی به دلیل فساد مالی یا از طریق اختلاس مورد سرقت قرار گفته است.


دادستان کل عربستان همچنین تصریح کرد در راستای حرکت کمیته ضد فساد مالی این کشور، فقط حساب های شخصی مسدود شده اند و فعالیت های تجاری متعارف تحت تاثیر بررسی این کمیته قرار نگرفته اند.


بر همین اساس، ۴۰ نفر از اعضای خانواده سلطنتی عربستان سعودی که از جمله میلیاردر معروف «ولید بن طلال»، وزاء سعودی و مقامات رسمی نظامی و تجاری در میان آنها دیده می شوند، به دستور «محمد بن سلمان» ولیعهد و رییس کمیته ضد فساد مالی عربستان دستگیر شده اند.


بر پایه این گزارش تا کنون بیش از یکهزار و ۷۰۰ حساب بانکی در راستای این تحقیقات در عربستان مسدود شده است و ۲۰۸ نفر هم برای پاسخ دهی به کمیته ضد فساد مالی عربستان فراخوانده شده اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر