بیمه سامان موفق به دریافت جایزه ملی مدیریت منابع انسانی شد

بیمه سامان در اولین کنفرانس مدیریت منابع انسانی از بین ۱۵۷ شرکت دولتی و خصوصی موفق به دریافت جایزه استاندارد ۳۴۰۰۰ مدیریت منابع انسانی شد.
کد خبر : ۷۷۴۱۹
بیمه

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی بیمه سامان، هادی رهبری مدیر توسعه سرمایه‌های انسانی با اعلام این خبر اظهارداشت: برای دریافت نخستین جایزه مدیریت منابع انسانی ۱۵۷ شرکت از سازمان‌های دولتی و خصوصی و صنایع مختلف شرکت کردند و از این تعداد ۲۱ شرکت پس از گذراندن مراحل ارزیابی برای دریافت این جایزه برگزیده شدند و بیمه سامان به عنوان تنها شرکت بیمه‌ای موفق به دریافت این جایزه شد.


مدیر توسعه سرمایه انسانی شرکت بیمه سامان با تشریح اهداف جایزه ملی مدیریت منابع انسانی تصریح کرد: از آنجا که نمی توان همه فرآیندهای منابع انسانی را در زمان کوتاه مستقر کرد، استاندارد ۳۴۰۰۰ به صورت تدریجی و مرحله‌ای طراحی شده است.


وی افزود: هر مرحله تکاملی یک تغییر منحصر بفرد را در فرهنگ سازمانی می طلبد تا بتوان زمینه مناسب را برای جذب، حفظ و توسعه منابع انسانی فراهم کرد؛ یکی از ویژگی‌های جالب استاندارد ۳۴۰۰۰ آنست که به‌ عنوان یک سیستم یکپارچه در راستای اهداف و استراتژی‌ها و نیازهای سازمانی، بلوغ ایجاد می‌کند.


رهبری در ادامه گفت: براساس استاندارد۳۴۰۰۰ می توان وضعیت موجود مدیریت منابع انسانی در شرکت را بررسی و پروژه‌ها و اقدامات بهبود و توسعه آنها را فراهم کرد و یک فرهنگ تعالی و کمال را در سازمان ایجاد کرد. در همین راستا واحد منابع انسانی بیمه سامان  با طراحی برنامه توسعه فردی همکاران و برنامه ریزی جهت ارتقا دانش و بهبود عملکرد جهت ارتقا و حرکت در مسیر پیشرفت شغلی و بهبود فرآیند منابع انسانی موفق یه دریافت جایزه استاندارد ۳۴۰۰۰ شد.


وی با اشاره به ارزیابی منابع انسانی بیمه سامان و با نگاه به فلسفه ایجاد مدل ۳۴۰۰۰ توسط دانشگاه تهران یادآور شد: مدل زیر بنایی استاندارد ۳۴۰۰۰ در سال ۲۰۰۱ برای  اولین بار در شرکت‌های بزرگ و بویژه شرکت‌های دانش محور به کار گرفته شد و تاکنون در شرکت‌های بسیاری اجرا شده است؛ ارزیابی این فرایند توسط دانشگاه تهران انجام شد و ارزیابی اظهارنامه‌های متقاضیان و استخراج نقاط قوت، زمینه‌های قابل بهبود، امتیاز و انجام بازدید از محل، بررسی صحت و سقم ادعاهای متقاضیان اتفاق نظر در خصوص وضعیت ارزیابی اظهارنامه‌ها ازجمله شاخص های استاندارد بوده که مورد بررسی قرار گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر