افت شاخص کل بورس بعد از ۳۴ روز

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان اولین روز معاملاتی هفته، با ۱۰۲ واحد کاهش بعد از ۳۴ روز منفی شد.
کد خبر : ۷۷۴۳۶
بورس اوراق بهادار

به گزارش خبرنگار ایبِنا، داد و ستد سهام امروز در تالار شیشه ای با ریزش همه شاخص های بورس به جز شاخص «بازار دوم» در حالی به پایان رسید که نماگر اصلی بورس با ۱۰۲ واحد کاهش به ۸۷ هزار و ۷۹۵ واحد و شاخص کل «هم وزن» با ۱۱ واحد افت به ۱۷ هزار و ۵۳۱ واحد رسید.


بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بازار سهام، بیشترین فشار برای افت شاخص بورس از سوی ۳ نماد «فولاد» با ۴۸ واحد، «فملی» با ۴۵ واحد و «رمپنا» با ۲۸ واحد شکل گرفت و در مقابل حتی تاثیر مثبت نمادهای «فارس» با ۲۷ واحد، شبندر با ۱۷، «شپنا» با ۱۴ واحد و «وخاور» با ۱۱ واحد نیز نتواست نماگر را از ریزش ۱۰۲ واحدی نجات دهد.


در سویی دیگر، شاخص شناور با ۱۲۲ واحد کاهش به ۹۴ هزار و ۵۳۴ واحد و شاخص بازار اول با ۱۴۳ واحد افت به ۶۱ هزار و ۳۳۷ واحد رسید که بیشترین افت را در بین سایر شاخص های معاملاتی بازار را به ثبت رساندند.


افزون بر این در شرایطی که امروز اکثر نمادهای معاملاتی در بورس بر مدار منفی قرار داشتند اما نماد شرکت های « ایران خودرو، سایپا، بانک ملت، ماشین سازی اراک، پالایش نفت بندرعباس، سرامیک های صنعتی اردکان و فولاد مبارکه اصفهان» پرتقاضا ترین نمادهای تالار شیشه ای بودند که بیشترین توجه سهامداران به سمت خود جلب کردند.


در مقابل بر مبنای آمار داد و ستدها، گروه های «خودرو، فلزات اساسی، فرآوردهای نفتی، کانه فلزی، شیمایی، محصولات کاغذ و محصولات فلزی» در صدر برترین گروه های صنعتی امروز تالار شیشه ای قرار داشتند و کشش سرمایه گذاری ها در بورس بیشتر به سمت این ۷ گروه تمایل داشت.


این گزارش می افزاید: امروز بیشترین افزایش قیمت سهام را نمادهای «کمنگنز، وتوس، چکاران و خموتور» و بیشترین کاهش قیمت را نمادهای «شسینا، خلنت، خرینگ و تکنو» در تابلوهای معاملاتی رقم زدند.


در نهایت امروزدر ۴۵ هزار و ۱۹۹ دفعه معاملاتی با حجم ۴۹۷ میلیون سهم، ارزش داد و ستدها به ۱۱۷ میلیارد تومان رسید و ارزش بازارنیز به ۳۵۰ هزار و ۵۴۴ میلیارد تومان دست پیدا کرد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر