22 آبان 1396 - 15:10
پلیس فتا هشدار داد:

کلاهبرداری با شیوه پرداخت وام در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از دستگیری فردی خبر داد که با ایجاد یک سایت جعلی و درج آگهی سعی در فریب شهروندان از طریق اعطای وام با شرایط مناسب و پرداخت فوری را داشت.
کد خبر : ۷۷۵۷۲
کلاهبرداری

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ حسن کوره بلاغی با بیان اینکه امروزه کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی با شیوه و شگردهایی خاصی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: یکی از این شگردها، پرداخت وام به شهروندان است.


وی افزود: احدی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اعلام داشت که از طریق جستجو در فضای مجازی با آگهی‌هایی در مورد دریافت وام فوری در یکی از سایت‌ها مواجه شده و به دلیل نیاز مالی شدید اقدام به برقراری ارتباط با وام دهندگان در یکی از شبکه‌های اجتماعی می‌کند.


این مقام انتظامی با بیان اینکه افراد مذکور با ارائه فرم ها و قراردادهای مختلف اقدام خود را قانونی جلوه داده و اعتماد شاکی را جلب می‌کند، ادامه داد: شاکی فریب این افراد را خورده و اقدام به تکمیل فرم‌ها و ارسال مدارک خود ‌به همراه مبلغ ۲۴ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت جهت ضمانت وام به حساب متهم طی دو مرحله اقدام می‌نماید.
سرهنگ کوره بلاغی گفت: متهمین در مقابل متعهد می‌شوند طی دو هفته وام به مبلغ ۸۰ میلیون تومان را به حساب شاکی واریز کند، ولی با گذشت دو هفته نه تنها هیچ مبلغی واریز نشده بلکه به ارتباطات شاکی نیز پاسخگو نبودند.
رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی به شهروندان توصیه کرد: برای دریافت وام حتما به بانک مراجعه کنند و به هیچ عنوان به تبلیغاتی که در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند، چرا بانک‌ها هیچگونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای پرداخت وام یا تسهیلات اینگونه ندارند و این تبلغات بیشتر از سوی کلاهبرداران منتشر می‌شود.
وی با بیان اینکه ، جمع آوری اطلاعات شهروندان از دیگر شگردهای کلاهبرداران سایبری است که با ترفند پرداخت وام و غیره موفق می‌شوند تا اطلاعات شهروندان را جمع‌آوری کرده و در گام بعدی اهداف مجرمانه خود را به اجرا بگذارند، تاکید کرد: به هیچ عنوان به این تبلیغات اعتماد نکرده و اطلاعات خود را با پر کردن فرم‌های دروغین در اختیار اینگونه افراد نگذارید، چرا که این افراد با جمع‌آوری اطلاعات شما به دنبال اجرای اهداف مجرمانه خود هستند که این کار به آنها کمک می‌کند.
به گفته سرهنگ کوره بلاغی، واریز پول برای دریافت وام در پی تبلیغات فضای مجازی اشتباه است و کاربران نباید هیچگونه وجهی به حساب این افراد واریز کنند.
رئیس پلیس فتای استان آذربایجان غربی در پایان از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir  بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها