24 آبان 1396 - 12:10
جهرمی خبر داد:

نصب بالن اینترنتی در منطقه سر پل ذهاب به زودی

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: تمهیدات لازم فراهم شده تا بالن اینترنتی در منطقه سرپل ذهاب نصب شود.
کد خبر : ۷۷۷۱۵
آذری جهرمی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات طی روزهای اخیر در مناطق زلزله زده کرمانشاه، اظهار داشت: از ساعات اولیه زلزله همکاران ما در ستاد بحران وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات حضور یافتند و اقدامات لازم انجام شد.


وی ادامه داد: در شب اول حادثه، حدود ۱۴۷ سایت موبایل به دلیل ایجاد مشکل در زیرساخت های برقی با مشکلاتی مواجه شد که با تلاش همکاران، به سرعت به مدار بازگردانده شد.


وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ادامه داد: همچنین از آنجایی که حجم مکالمات در این مناطق افزایش یافت و ظرفیت مکالمات اشباع شد، به سرعت با کاهش ظرفیت سایر مناطق، ظرفیت مناطق زلزله زده افزایش یافت.


جهرمی با اشاره به اینکه تا دیروز همه شرایط ارتباطی به قبل بازگشته است، افزود: اگر هم در حال حاضر منطقه ای با اختلال مواجه باشد، به طور حتم این مشکل از قبل از حادثه بوده است.


وی در ادامه با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده از سوی اپراتورها برای تماس و اینترنت رایگان، گفت: علی رغم نکات منفی که طی این روزها در فضای مجازی وجود داشت، اما نباید از نقش موثر این فضا برای کمک رسانی و اطلاع رسانی حال هموطنان حادثه دیده غافل ماند. به گفته جهرمی به زودی اقداماتی برای رسیدگی به شایعات در فضای مجازی و ساماندهی این روند انجام خواهد شد.


وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات از نصب بالن اینترنت وای فای در منطقه سر پل ذهاب خبر داد و افزود: تاکنون از سوی ستاد بحران گزارشی مبنی بر اختلال و قطعی گزارش نشده و در صورت بروز مشکلی به سرعت رسیدگی خواهد شد.


وی در ادامه درباره مشکلات زیرساختی در این مناطق گفت: پس از عادی شدن شرایط ، وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات برای رفع مشکلات زیرساختی مخابرات در مناطق خطرپذیر اقدام خواهد شد.


همچنین جهرمی از کمک و ارسال اقلام از سوی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات و سازمان های زیر مجموعه این وزارتخانه خبر داد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر