ورود شاخص بورس به کانال ۸۸ هزار واحد

شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته با ۵۶ واحدی افزایش وارد کانال ۸۸ هزار واحد شد.
کد خبر : ۷۷۷۳۳
طرح شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، داد و ستد سهام امروز در بورس باعث شد تا همه شاخص های منتخب به جز شاخص بازار دوم با رشد مواجه شوند و شاخص کل بورس با ۵۶ واحد رشد به ۸۸ هزار و ۵ واحد رسید.


تغییرات شاخص ها


این گزارش می افزاید، در پایان معاملات امروز، ‌شاخص قیمت «وزنی-ارزشی» با ۱۸ واحد افت به ۲۸ هزار و ۲۴۱ واحد، شاخص کل هم وزن با ۷ و شاخص قیمت هم وزن با ۵ واحد رشد به ترتیب به ۱۷ هزار و ۵۴۷ و ۱۳ هزار و ۲۵۳ واحد رسید.


در سویی دیگر روند معاملات برای شاخص آزاد شناور و بازار اول نیز با رشد اما برای شاخص بازار دوم با کاهش همراه شد به گونه ای که شاخص آزاد شناور با ۱۰۳ واحد صعود به ۹۴ هزار و ۷۸۹ واحد، شاخص بازار اول با ۹۶ واحد رشد به ۶۱ هزار و ۵۶۵ واحد و در نهایت شاخص بازار دوم با ۱۷۸ واحد ریزش به ۱۹۲ هزار و ۴۱۸ واحد رسید.


ترین های معاملات


همچنین هفت گروه «فلزات اساسی، فرآورده های نفتی، خودرو، شیمیایی، سرمایه گذاری ها، کانه های فلزی و رایانه» از جمله صنعت هایی بودند که دارای بیشترین ارزش بازار، تعداد، حجم و ارزش معاملات بودند و سهامداران استقبال ویژه ای از شرکت های این هفت صنعت در تالار به عمل آوردند. آمارهای مرتبط هم مشخص کرد که ۳ شاخص «محصولات کاغذ، سیمان و فلزات اساسی» بیشترین میزان رشد را در بورس امروز به ثبت رساندند.


همچنین رشد ۵ درصدی قیمت سهام شرکت سیمان غرب امروز بیشترین افزایش بهای سهام را در تالار شیشه ای به ثبت رساند و بیشترین کاهش قیمت نیز با ۴.۷۹ درصد به شرکت توریستی ورفاهی آبادگران ایران تعلق گرفت


توقف و بازگشایی نمادها


همچنین بر اساس اعلام ناظر بازار، نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات نساجی بروجرد، بیمه آسیا، اوراق صکوک اجاره شرکت واسط مالی مهر یکم در نماد «صبصیر»، اوراق صکوک اجاره شرکت واسط مالی آذر یکم در نماد «صکاشی» متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های فرآورده‌های غذایی و قند تربت جام، کارت اعتباری ایران‌کیش، گروه دارویی سبحان، حق تقدم خرید سهام لبنیات کالبر، حق تقدم خرید سهام بیمه ما، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان تهران، اوراق اختیار فروش تبعی گروه دارویی سبحان، اوراق اختیار خرید سهام دارویی سبحان در آخرین روز کاری بورس در هفته جاری بازگشایی شدند.


به این ترتیب در پایان خرید و فروش سهام امروز در ۴۸ هزار و ۶۳۸ دفعه معاملاتی، ۷۶۱.۱۴۴ میلیون سهم به ارزش ۱۴۴ میلیارد تومان بین سهامداران این بازار دست به دست شد تا این بازار در یک شرایط تثبیت شده و متعادل قرار داشته باشد. این گزارش می افزاید، بر مبنای آمارهای پایانی امروز بورس، ارزش بازار سهام نیز با اندکی رشد به ۳۵۱ هزار و ۴۹۱ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر