رشد تاریخی شاخص فرابورس

آخرین روز کاری از هفته جاری مبادلات فرابورس با خرید و فروش بیش از ۳۰۶ میلیون ورقه به ارزش بالغ بر یک‌هزار ۵۴۶ میلیارد ریال پایان یافت.
کد خبر : ۷۷۷۴۰
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در جریان معاملات امروز فرابورس، آیفکس با حدود ۸ واحد افزایش در ارتفاع ۹۹۷ واحدی قرار گرفت که بیشترین صعود تاریخی این متغیر از ابتدای فعالیت های این بازار است.


بر اساس این گزارش، نمادهای «مارون»، «میدکو»، «زاگرس»، «بساما» و «سرچشمه» تا سطح حداکثر ۵.۶ واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند. این در حالی است که دو نماد «ذوب» و «شراز» کمتر از ۰.۲ واحد تاثیر منفی بر این نماگر به جا گذاشتند.


نگاهی به تابلو نمادهای پربازدید امروز بازار سهام نشان می‌دهد نماد ذوب آهن در صدر این تابلو ایستاده و پس از آن نماد شیر پگاه آذربایجان شرقی که با رشد قیمتی معاملات را خاتمه داد در جایگاه دوم ایستاده است.


همچنین در حالی نمادهای «بساما»، «غشهداب»، «غفارس» و «دتولید» بالاترین رشد قیمتی را تجربه کردند که نمادهای «مفاخر»، «زنگان»، «حسینا» و «شلیا» بیشترین افت قیمتی را تا سطح حداکثر ۳ واحد به ثبت رساندند.


گردش نمادها


امروز همچنین شاهد بازگشایی چند نماد بودیم. به این ترتیب نماد معاملاتی شرکت‌های صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران، فرآورده‌های غذایی و قند تربت جام و سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان بازگشایی شدند.


در مجموع دو بازار اول و دوم بالاترین حجم و ارزش معامله به ترتیب به نمادهای «ذوب» و «زاگرس» اختصاص داشت. از سوی دیگر در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز اساد خزانه اسلامی در نماد سخاب۷ در صدر این بازار ایستاد. در این نماد ۲۲۱ هزار ورقه به ارزش ۱۸۴ میلیارد ریال دادوستد شد.


درج یک نماد در بازار دوم


امروز بازار دوم فرابورس شاهد درج نماد شرکت کشت و دام قیام اصفهان با نماد «زقیام» در این بازار بود. این نماد که در گروه زراعت و خدمات وابسته زیرگروه کشاورزی و خدمات دامپروری به جز دامپزشکی قرار دارد هجدهم اسفندماه سال گذشته در بازار دوم پذیرش شده بود که پس از احراز تمامی شرایط لازم برای پذیرش به عنوان یکصد و شصت و هفتمین نماد معاملاتی در این بازار درج شد.


شرکت در سال ۷۲ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت ثبتی استان ثبت شده و فعالیت خود را از ابتدای سال ۷۳ آغاز کرده است. موضوع فعالیت کشت و دام قیام اصفهان انجام کلیه امور مربوط به کشاورزی، دامداری، پرورش طیور و ... است. این شرکت روزانه ۲۰۰ تن و در سال حدود ۷۰ میلیون لیتر شیر تولید می‌کند.


آنطور که در امیدنامه شرکت ذکر شده برنامه‌های آتی «زقیام» شامل توسعه و رسیدن به ۲۰۰ تن تولید شیر روزانه و ایجاد بزرگترین مجموعه پرورش گاو شیری در  کشور تا پایان سال ۹۶، اتمام عملیاتخاکی فاز اول گاوداری ۶ هزار راسی دلفان لرستان و برنامه‌ریزی برای تامین مالی و احداث این واحد، اخذ گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO ۱۴۰۰:۲۰۱۴ در سال جاری و ... است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها