پیش‌بینی ۴ مرحله افزایش نرخ سود بانکی آمریکا در ۲۰۱۸

بانک گلمن ساچ آمریکا اعلام کرد: با توجه به شرایط مثبت اقتصادی ایالات متحده انتظار می‌رود فدرال رزرو در سال ۲۰۱۸ میلادی ۴ مرتبه نرخ سود بانکی را افزایش دهد.
کد خبر : ۷۷۸۶۷
گلمن ساچ

به گزارش خبرنگار ابیِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، بانک گلمن ساچ آمریکا در تازه ترین پیش بینی خود از افزایش نرخ سود بانکی در ایالات متحده اعلام کرد، اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی با ضرب آهنگ قوی در حال حرکت خواهد بود و این موضوع در حال حاضر هم وجود دارد؛ ضمن اینکه روند روبه جلو اقتصاد ایالات متحده می تواند افزایش بیشتر دستمزدها و نرخ تورم بالاتری را به همراه داشته باشد.


در همین حال گلمن ساچ برآورد کرد، تاثیر فضای مثبت اقتصادی در آمریکا بر روی سیاست های فدرال رزرو تاثیر خواهد گذاشت و انتظار می رود این مرجع بانکی نرخ سود را در این کشور برای سال آینده میلادی ۴ بار افزایش دهد. گلمن ساچ چشم انداز خود از رشد اقتصادی آمریکا را در سال آینده میلادی به ۲.۵ درصد افزایش داد و نرخ بیکاری را تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی در ایالات متحده به ۳.۷ درصد کاهش داد.


پیش از این رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا توسط کارشناسان اقتصادی گلمن ساچ برای سال  ۲۰۱۸ میلادی ۲.۴ درصد برآورد شده بود و این رقم برای نرخ بیکاری این کشور ۴.۱ درصد اعلام شده بود؛ ضمن اینکه کارشناسان این بانک آمریکایی بر این باور هستند نرخ بیکاری این کشور در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی می تواند به ۳.۵ درصد هم کاهش پیدا کند که کمترین رقم از دهه سال ۱۹۶۰ میلادی محسوب می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر