29 آبان 1396 - 11:37
جزییات جلسه سیستم بانکی اعلام شد؛

کمک‌رسانی سیستم بانکی به زلزله‌زدگان کرمانشاه هدفمند شد

دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: در جلسه امروز سیستم بانکی، سه پیشنهاد برای کمک سیستم بانکی به زلزله زگان عنوان شد تا با بررسی، یکی از این طرح‌ها اجرایی شود.
کد خبر : ۷۷۸۸۰
محمدرضا جمشیدی

محمدرضا جمشیدی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره جزییات جلسه امروز صبح بانک های دولتی و خصوصی پیرامون موضوع زلزله کرمانشاه، اظهارداشت: به دعوت کانون بانک های خصوصی و شورای هماهنگی بانک ها صبح امروز جلسه ای به مدیریت قائم مقام بانک مرکزی و با حضور فرشاد حیدری، معاون نظارتی بانک مرکزی و اعضای کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی و شورای هماهنگی بانک های دولتی برگزار شد.


وی ادامه داد: هدف از برگزاری جلسه نحوه هماهنگی و وحدت رویه در کمک رسانی بانک ها برای مناطق زلزله زده بود زیرا سیستم بانکی از ابتدای پخش خبر زلزله کرمانشاه کمک رسانی به این مناطق را به طرق مختلف آغاز و در اختیار زلزله زدگان قرار داد.


دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی در ادامه افزود: کانون بانک های خصوصی و شورای هماهنگی بانک های دولتی به دنبال هدفمند شدن این کمک ها از طریق استانداری استان کرمانشاه هستند و برهمین اساس یک موضوع در جلسه پیشنهاد شد تا در صورت فراهم بودن همه شرایط و نبود داوطلب برای اجرای این طرح ها، از طریق سیستم بانکی انجام شود.


طرح سه موضوع در جلسه بانک ها


جمشیدی اقدام نخست را بازسازی و تجهیز بیمارستان سرپل ذهاب عنوان کرد و افزود: اقدام نخست با مشورت استاندار کرمانشاه و وزیر بهداشت و درمان انجام شد تا بیمارستان تخریب شده در سرپل ذهاب از طریق کمک های سیستم بانکی کشور تعمیر و تجهیز شود.


وی ادامه داد: اما در صوتی که داوطلبی برای تعمیر و بازسازی این بیمارستان وجود داشته باشد، اقدام دوم که بازسازی و احداث خانه بهداشت و مدارس مناطق زلزله زده است از سوی سیستم بانکی انجام خواهد شد که این اقدام نیز نیازمند دریافت آمار مدارس و خانه های بهداشت تخریب شده از سوی استانداری کرمانشاه است.


دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی اقدام دیگر را تامین کانکس عنوان کرد و ادامه داد: اقدام دیگر که در صورت عدم اجرای دو مورد اول انجام خواهد گرفت، تامین کانکس های اسکان موقت زلزله زدگان تا زمان بازسازی خانه های آنها است.


جمشیدی ادامه داد: برهمین اساس نیازمند مذاکره و دریافت اطلاعات لازم از استانداری کرمانشاه هستیم که در همین راستا، حسین محمد پورزرندی، مدیرعامل بانک شهر به عنوان نماینده سیستم بانکی فردا در کرمانشاه جلسه ای با استاندار کرمانشاه خواهد داشت تا مذاکرات و جمع بندی ها انجام شود و اقدامات لازم تا پایان هفته عملیاتی شود.


وی اظهارداشت: همچنین کوروش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان نیز به عنوان نماینده سیستم بانکی برای مذاکرات لازم با وزیر بهداشت و درمان درباره پیگیری بازسازی بیمارستان سرپل ذهاب معرفی شد تا در صورت امکان این بیمارستان از سوی سیستم بانکی بازسازی و تجهیز شود.


به گزارش ایبِنا؛  زلزله سرپل ذهاب در استان کرمانشاه، شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۶ رخ داد. این زلزله که به بزرگی ۷.۲ ریشتر بود، جان باختن و مصدومیت تعداد بسیار زیادی از هموطنان را به دنبال داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر