پرواز شاخص بورس در آسمان تالار شیشه ای

معاملات بورس در اولین روز آذر ماه با رشد ۵۶۴ واحدی و رسیدن این متغییر به ۸۹ هزار و ۳۳۹ واحد بعد از چهار سال دوباره در مرز کانال ۹۰ هزار واحد قرار گرفت.
کد خبر : ۷۸۰۳۳
بورس اوراق بهادار

به گزارش ایبِنا، آخرین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری با افزایش شاخص های اصلی تالار شیشه ای فضای باطرواتی را برای سهامداران این بازار شکل داد و هیجان  را دوباره در تالار شیشه ای به اوج رساند به طوری که شاخص بورس نه تنها بعد از چهار سال وارد کانال ۸۹ هزار واحد شد بلکه تا نیمه های این محدوده هم صعود کرد و در پایان بازار به ۸۹ هزار و ۳۳۹ واحد رسید.


بر اساس آمار داد و ستد بورس، روز جاری همه بازارهای معاملاتی و شاخص های تاثیرگذار با رشد دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص های «کل، قیمت، هم وزن، آزاد شناور، بازار اول و دوم» در مجموع ۳.۴ درصد صعود را به ثبت رساند.


درصد تغییر شاخص ها


برمبنای این اطلاعات، ‌ شاخص قیمت «وزنی-ارزشی» با ۱۸۰ واحد افزایش به ۲۸.۶۴۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۷ واحد رشد به ۱۷.۵۶۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۱ واحد افزایش به ۱۳.۲۵۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۷۶ واحد صعود به ۹۶.۳۸۹ واحد، شاخص بازار اول با ۵۸۴ واحد رشد به ۶۳.۰۶۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۳۱ واحد افزایش به ۱۹۲.۳۶۰ واحد رسید.


همچنین بیشترین تاثیر در شاخص بورس با ۱۲۵ واحد را فولاد مبارکه اصفهان را رقم زد و بعد از آن نمادهای «کگل، فملی، فخوز، شپنا، ومعادن و پارسان» بین ۳۸ تا ۹۲ واحد در رشد بیش از ۵۰۰ واحدی نماگر تاثیر گذار بودند.


در همین حال در لیست برترین گروه های صنعت باید به «فلزات اساسی، کانه فلزی، فرآورده نفتی، شیمیایی، خودرو، رادیویی و سرمایه گذاری ها اشاره کنیم که بیشترین نقش را در بین سایر صنایع بر عهده داشتند.


برترین های قیمت سهام


افزون بر این، در حالی که انتظار می رفت در روزی که فضای معاملات مثبت و صعودی بود، نگاهی به لیست بیشترین افزایش قیمت شرکت های برتر نشان می دهد که هفت شرکتی که امروز با بیشترین افزایش قیمت مواجه شدند میانگین با ۴ درصد رشد مواجه شدند.


این گزارش می افزاید نمادهای «کلوند، وتوصا، فایرا، فمراد، وایران، فولاژ و کمنگنز» در پایان داد و ستدهای امروز بین ۴.۹ تا ۴.۹۸ درصد افزایش بالاترین سطح رشد قیمت سهم را به ثبت رساندند.


به گزارش ایبِنا، در مقابل هفت نماد «سکرد، سرود، خنصیر، سشمال، غشاذر، سیلام و پارسیان» بین ۳.۴ تا ۴.۷۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را در آمار و ارقام امروز بورس شکل دادند.


توقف و بازگشایی نمادها


افزون بر این با دستور ناظر بازار امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «کویر تایر، صنعتی بهپاک، موتوژن، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، تی‌بی‌سی، خوراک دام پارس، قند نیشابور، داورسازی دکتر عبیدی، سیمان آرتا اردبیل، صنایع سیمان غرب، نوسازی و ساختمان تهران» متوقف و نمادهای معاملاتی شرکت‌های «صنایع فولاد آلیاژی یزد، اوراق مشارکت شهرداری کرج، حق تقدم خرید سهام صنایع پتروشیمی زنجان، حق تقدم خرید سهام بین‌المللی توسعه ساختمان و اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آبان ماه ۹۶» بازگشایی شد.


در نهایت در پایان اولین روز معاملاتی بورس در ۶۵ هزار و ۳۰۸ دفعه، بیش از یک میلیارد سهم به ارزش ۲۸۲ میلیارد تومان بین سهامداران دست به دست شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر