یک نماینده مجلس مطرح کرد :

عملکرد بازار سرمایه قابل دفاع نیست

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بر نقش مهم ارائه صورت های مالی شرکت ها براساس استانداردهای مالی بین المللی در سوق نقدینگی به بازار سرمایه تاکید کرد.
کد خبر : ۷۸۰۸۴
یوسف نژاد

 به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد درباره وضعیت وعملکرد بازار سرمایه گفت: عملکرد بازار سرمایه و استفاده از ظرفیت این بازار در اقتصاد کشور قابل دفاع نیست که البته این موضوع متاثر از  دلایل مختلفی است.


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس  افزود:کم توجهی به فرهنگ سازی در زمینه سرمایه گذاری در بورس یکی از دلایل عملکرد نامطلوب بازار سرمایه است و البته باید قوانین بهتری نیز برای بازار سرمایه در نظر گرفت تا با استفاده از ظرفیت این بازار، بخشی از منابع مالی برای تولید تامین شود.


همچنین نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: کم توجهی به بازار سرمایه باعث رونق بازار دلالی کاذب و سوداگری می شود و می توان گفت بازار سوداگری اجازه نداده تا بازار سرمایه ماموریت های خود را در اقتصاد کشور انجام دهد.


نقش اعتماد سازی


یوسف نژاد در ادامه افزود: یکی از راهکارها برای ارتقای عملکرد بازار سرمایه اعتماد سازی است تا سوق نقدینگی به این بازار با رشد روبرو شود و در این راستا باید شفاف سازی بیشتری انجام شود.


در همین حال، باید مکانیزمی در بازار سرمایه وجود داشته باشد تا این امکان به وجود آید که سرمایه گذاری در بورس تسهیل شود و از ظرفیت نقدینگی های خرد در جامعه بیشتر استفاده شود.


 عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس افزود: با فرهنگ سازی در جامعه در زمینه سرمایه گذاری در بازار بورس و همچنین ارائه صورت های مالی شرکت ها براساس استانداردهای مالی بین المللی، بازار سرمایه تقویت می شود.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر