پذیرش سه «اخزا» در فرابورس

دادوستدهای نخستین روز کاری هفته جاری با مبادله بیش از ۳۶۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش نزدیک به ۲ هزار و ۵۹۲ میلیارد ریال و قرارگیری آیفکس در ارتفاع ۱۰۳۱ واحدی پایان یافت.
کد خبر : ۷۸۱۴۹
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، در معاملات امروز شاهد افزایش حجم مبادلات فرابورس و صعود ۱۴ پله‌ای شاخص کل فرابورس بودیم که باعث شد آیفکس از مرز ۱۰۳۰ واحد نیز عبور کرد. نماد معاملاتی «زاگرس» با ۴ واحد، بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بر جای گذاشت و نماد «مارون» نیز بیش از ۲ واحد در رشد این نماگر سهم داشت.


نماد «ذوب» نیز در حالی با مبادله حدود ۹۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۷۳ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص داد که در صدر جداول نمادهای پربیننده و بیشترین افزایش قیمت نیز قرار گرفت.


در مجموع در بازارهای اول و دوم شاهد دست به دست شدن بالغ بر ۱۷۹ میلیون سهم معادل حدود نیمی از کل حجم مبالات روز جاری بودیم که این مقدار از مبادله ارزش بیش از ۳۹۶ میلیارد ریالی را رقم زد.


مبادلات تابلو اوراق با درآمد ثابت نیز به دادوستد یک و نیم میلیون ورقه به ارزش بالغ بر یک هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال منتهی شد که اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب۴» بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در این تابلو از آن خود کرد.


اسناد خزانه اسلامی جدید در انتظار عرضه اولیه


از سویی دیگر، سرپرست ابزارهای نوین مالی فرابورس از پذیرش اسناد خزانه اسلامی در نمادهای «اخزا۶۰۱»، «اخزا۶۰۲» و «اخزا۶۰۳» به ارزش مجموعا ۵۷ میلیون ریال در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس خبر داد که ناشر این اوراق وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت است.


تمامی این اوراق دارای سررسید یک‌ساله هستند بدین ترتیب «اخزا۶۰۱» در تاریخ هشتم مردادماه ۹۷، «اخزا۶۰۲» دوازدهم شهریورماه ۹۷ و «اخزا۶۰۳» روز دهم مردادماه ۹۷ سررسید می‌شود. چندی پیش در روز بیست‌وهفتم ماه گذشته، رقم ۹ هزار میلیون ریال اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۶۱۱» در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس عرضه شد که هر ورقه از آن ۸۶ هزار و ۳۹۳ تومان قیمت خورد.


درج نماد یک شرکت شیمیایی در بازار پایه


همچنین شرکت شیمیایی پارس پامچال در نماد معاملاتی «شپمپا» از تاریخ یکم آذرماه جاری در فهرست نرخ‌های بازار پایه فرابورس درج شد. این شرکت که در شهریورماه سال ۸۵ نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شد، در گروه محصولات شیمایی و زیرگروه تولید رنگ، بتونه و جوهر قرار دارد.


با نگاهی به دادوستدهای معامله‌گران در بازار پایه مشاهده می‌کنیم که بیش از ۱۳۷ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۲۲۶ میلیارد ریال در این بازار نقل‌وانتقال یافته است. در پایان خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن ۷۳ هزار و ۹۵۵ هزار ورقه حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را به ارزش نزدیک به ۵۵ میلیارد ریال دست به دست کردند که بیشترین استقبال را نسبت به تسه آبان‌ماه ۹۶ از خود نشان دادند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها