بدهی خانوارهای کره جنوبی به رکورد ۱.۳ تریلیون دلار رسید

بانک مرکزی کره جنوبی میزان بدهی خانوارهای این کشور را بیش از یک تریلیون و ۳۰۰ میلیارد دلار اعلام کرد که بی سابقه است.
کد خبر : ۷۸۱۷۳
بدهی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از یانهاپ، بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد، بدهی خانوارهای این کشور در ماه سپتامبر از مرز یک تریلیون و ۳۰۰ میلیارد دلار هم عبور کرد و به یک رکورد جدید رسید.


آمارهای بانک مرکزی کره جنوبی حاکی از آن دارد که به میزان بدهی خانوارهای این کشور بطور متوسط بیش از ۹ میلیارد دلار در ماه افزوده می شود. همچنین علت اصلی افزایش بدهی خانوارهای کره جنوبی بر اساس اعلام بانک مرکزی این کشور، آسان گرفتن مقررات اعطای وام های مسکن توسط دولت است که این امر منجر به انباشته شدن بدهی خانوارها شده است.


همچنین پیش بینی می شود میزان بدهی خانوارهای این کشور با وجود تلاش های دولت کره جنوبی مبنی بر کنترل قیمت مسکن افزایش خواهد یافت؛ ضمن اینکه قیمت مسکن به صورت تصاعدی در ماه های اخیر در کره جنوبی رشد پیدا کرده است.


بدهی خانوارهای کره ای در سه ماه اخیر ۳۴.۴ درصد افزایش پیدا کرده و در پایان ماه سپتامبر افزایش بدهی خانوارها یکهزار و ۴۱۹ تریلیون و یک صد میلیارد وان معادل یک میلیارد و ۳۰۶ میلیون دلار اعلام شد که در مقایسه با سال ۲۰۱۴ میلادی ۳۶۲.۷ تریلیون وان جهش پیدا کرده است؛ ضمن اینکه بدهی خانوارهای کره جنوبی از سپتامبر سال ۲۰۱۱ تا سپتامبر سال ۲۰۱۴ میلادی ۱۶۵.۲ تریلیون یوان‌ افزایش نشان می دهد.  


البته بدهی خانوارهای کره ای می تواند جرقه ای برای شروع بحران مالی باشد و مانع افزایش مصرف بخش خصوصی شود که این موضوع مشکلاتی را برای بانک مرکزی این کشور برای بالا بردن نرخ بهره بانکی به دنبال خواهد داشت.


بر همین اساس، کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی روش اعطای وام به خانوارها را بازبینی کرده است تا با بررسی درآمد دو سال قبل وام گیرندگان مانع از افزایش بیشتر بدهی خانوارها شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر