سهم حقیقی و حقوقی‌ها از معاملات آبان ماه تالار شیشه‌ای

بر اساس آمار ۵۶ درصد معاملات بورس توسط اشخاص حقوقی و ۴۴ درصد توسط اشخاص حقیقی در آبان ماه صورت گرفته است.
کد خبر : ۷۸۲۲۵
طرح

به گزارش ایبِنا، به نقل از اطلاعات منتشره اداره آمار و اطلاعات بورس تهران، آبان ماه اشخاص حقیقی ۴۴ درصد خرید ها و ۴۵ درصد فروش ها را به خود اختصاص دادند. این در حالی است که حقوقی های بازار، سهم ۵۶ درصدی از خرید و ۵۵ درصدی از فروش ها را به نام خود ثبت کردند.


معاملات حقیقی ها


از سویی دیگر اشخاص حقیقی در آبان ماه مالکیت خود در سهام ۲۳ گروه را اضافه کردند که در خالص خریدها  گروه های «فرآورده های نفتی با ۲۰۲  میلیارد ریال، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم با ۱۰۷ میلیارد ریال، صندوق های قابل معامله با ۱۰۵ میلیارد ریال، سیمان، آهک و گچ با ۶۰ میلیارد ریال و ماشین آلات و دستگاه های برقی با ۵۹ میلیارد ریال در رتبه ۱ تا ۵ این فهرست قرار دارند.


معاملات حقوقی ها


بنابراین گزارش حقوقی ها در این دوره مالی، مالکیت خود را در ۱۸ صنعت افزایش دادند و ۵ گروه اول که بیشترین تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی را داشته اند و خالص جابه جایی شامل خودرو و ساخت قطعات با ۲۶۵ میلیارد ریال، اطلاعات و ارتباطات با ۲۳۵ میلیارد ریال، رایانه و فعالیت های وابسته به آن با ۱۹۸ میلیارد ریال، فلزات اساسی با  ۱۶۱ میلیارد ریال و استخراج کانه های فلزی با ۱۳۸ میلیارد ریال می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر