08 آذر 1396 - 12:56
نهاوندیان اعلام کرد؛

حل مشکل ۱.۲ میلیون سپرده‌گذار/ آغاز پرداخت‌ها در ۴ موسسه غیرمجاز

معاون اقتصادی رییس جمهوری با اشاره به آغاز پرداخت سپرده های مردم در ۴ موسسه غیرمجاز گفت: پرداخت ها با خط اعتباری بانک مرکزی دغدغه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از سپرده گذاران را رفع کرد.
کد خبر : ۷۸۳۵۷
نهاوندیان

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمد نهاوندیان ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: دو هفته قبل اعلام کردم کمیته سران سه قوه درباره پرداخت سپرده های مردمی در موسسات غیرمجاز تصمیم گرفته و ظرف هفته آینده تکلیف ۴ موسسه مشخص خواهد شد.


وی افزود: روز پنج شنبه و جمعه هفته گذشته بانک ها و موسسات معین با صدور اطلاعیه هایی جدول زمانی پرداخت سپرده های مردمی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را در تعاونی فرشتگان، افضل توس، البراز ایرانیان و وحدت اعلام کردند.


معاون اقتصادی رییس جمهوری ادامه داد: پرداخت ها در ۴ موسسه غیرمجاز آغاز شده و با این اقدام دغدغه و نگرانی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از هموطنان در این موسسات که شاهد سوء مدیریت و بعضا تخلف در آنها بوده ایم، رفع شد.


نهاوندیان توضیح داد که بانک مرکزی برای رفع دغدغه مردم، با اختصاص خط اعتباری به بانک ها و موسسات معین به میدان آمد و سپرده ها را با سود قانونی و متعارف ۱۵ درصد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت کرد.


به گفته وی، سپرده گذارانی که بیش از ۱۰۰ میلیون تومان سپرده در موسسات نام برده دارند نیز می توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از سپرده خود را دریافت کنند. عضو شورای پول و اعتبار در عین حال خاطرنشان کرد که اختصاص خط اعتباری از سوی بانک مرکزی نباید مانع از تلاش برای نقدشوندگی دارایی های این موسسات شود.


وی توضیح داد که با آغاز پرداخت سپرده های مردمی در این موسسات، مشکل بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر حل می شود و سایر سپرده گذاران نیز حتما با نقدشوندگی دارایی ها امکان دریافت سپرده های خود را دارند.


معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: عبرت سپرده گذاری در موسسات غیرمجاز باعث شده که مردم حتما نسبت به افراد و موسساتی که نرخ سود بالاتری را وعده می دهند، شک کنند و متوجه شوند که ریسک بالاتری را خواهند داشت.


نهاوندیان ادامه داد: تاثیر عبرت فعالیت موسساتی که در نظام پولی اختلال ایجاد می کردند این شد که نرخ سود بین بانکی از ۲۸ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته و اثر خود را در نرخ سود اوراق دولتی نیز داشته است.


عضو شورای پول و اعتبار خاطرنشان کرد که از مهرماه سال ۹۵ تا مهرماه سال جاری سپرده های بانکی در بانک ها و موسسات مجاز ۲۱ درصد رشد کرده و اعتماد مردمی به سیستم بانکی افزایش یافته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها