پس از چند روز صعود؛

شاخص بورس بالاخره منفی شد

شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته جاری بالاخره بعد از چند روز صعود و رشدهای ادامه دار با ۱۰۳ واحد افت به ۹۱ هزار و ۱۵۲ واحد رسید.
کد خبر : ۷۸۳۶۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در فرایند داد و ستدهای روز جاری همه شاخص های اصلی بورس «کل، قیمت، کل هم وزن، قیمت هم وزن، آزاد شناور، بازار اول و دوم» با افت مواجه شدند، سهامداران روز آرامی را در تالار شیشه ای تجربه کردند.


ریزش دسته جمعی شاخص ها


این گزارش می افزاید : در جریان معاملات آخرین روز کاری بورس شاخص کل با (۱۰۳) واحد افت به ۹۱ هزار و ۱۵۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۳۲) واحد کاهش به ۲۹ هزار و ۲۱۵ واحد، شاخص آزاد شناور با (۹۷) واحد افت به ۹۸ هزار و ۵۵۷ واحد، شاخص بازار اول با (۲۳) واحد کاهش به ۶۴ هزار و ۹۵۶ واحد، شاخص بازار دوم با (۲۳) واحد کاهش به ۱۹۳ هزار و ۷ واحد، شاخص کل هم وزن با (۵) واحد افت به ۱۷ هزار و ۶۲۲ واحد و شاخص قیمت هم وزن با (۴) واحد کاهش به ۱۳ هزار و ۲۸۹ واحد رسید.


نمادهای تاثیر گذار مثبت و منفی


بر اساس آمارهای موجود امروز تنها شرکتی که بیشترین تاثیر را بر شاخص گذاشتند به نماد «اخابر» با ۸۴ واحد اختصاص داشت. همچنین ۶ نماد «شبندر با (۵۶) واحد، فولاد با (۴۳) واحد، فخوز با (۳۵) واحد و شتران با (۳۲) واحد و فملی با (۳۰) واحد و فارس با (۲۸) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر کاهش شاخص از خود بر جای گذاشتند.


وضعیت شاخص صنایع


افزون بر این آمارهای داد و ستدها نشان می دهد که شاخص های صنایع امروز با نوسان همراه بوند به طوری که شاخص های «محصولات چوبی با ۲۵۱۷ واحد رشد معادل ۴.۹۴ درصد به ۵۳ هزار و ۵۰۷ واحد، ذغالسنگ با ۴۳ واحد رشد معادل ۳.۳۷ درصد به یک هزار و ۳۴۵ واحد، رادیویی با ۱۳ واحد رشد معادل ۱.۲۷ درصد به یک هزار و ۱۰۵ واحد، چند رشته ای با ۹۷ واحد رشد معادل ۱.۱۱ درصد به ۸ هزار و ۶۰۴ واحد» با رشد و سه شاخص فلزات اساسی با (۵۶۱) واحد افت معادل (۱.۰۵) درصد به ۵۲ هزار و ۶۹۴ واحد، زراعت با (۸۶) واحد افت معادل (۱.۲۷) درصد به ۶ هزار و ۷۰۶ واحد و فرآورده نفتی با (۵۳۹۵) واحد افت معادل (۱.۶۵) درصد به ۳۲۱ هزار و ۳۱۴ واحد با کاهش روبرو شدند.


رشد و کاهش قیمت سهم ها


در عین حال امروز نمادهای «خزر، کلوند، چفیر، وصنا، پارسیان، کنور و خچرخش» با افزایش تا مرز ۵ درصد بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «وتوصا، فایرا، مرقام، غاذر، خموتور، غالبر و کترام» با کاهش قیمت بین ۳.۷۶ تا ۴.۹۱ درصد بیشترین کاهش قیمت را در تابلوهای معاملاتی شکل دادند.


بازگشایی چهار نماد


افزون بر این امروز بازگشایی پنج نماد «پکویر، شیراز، دسبحاح، دجابرح و رکیشح» امروز در بازار سهام انجام شد. به این ترتیب در پایان آخرین روز معاملاتی تالار شیشه ای در ۶۱ هزار و ۸۱ دفعه، ۹۳۰ میلیون و ۷۹۰ هزار سهم به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در بورس داد و ستد شد و ارزش بازار هم به ۳۶۳ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان دست پیدا کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها