دلایل رونق بازار سهام

نائب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران اعلام کرد : شفافیت در گزارش‌نویسی مالی شرکت‌های بورسی یک عامل مؤثر در آغاز رشد شاخص کل بورس است.
کد خبر : ۷۸۳۸۱
سید حسین سلیمی

به گزارش ایبِنا، به نقل از اتاق تهران، سید حسین سلیمی، نائب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران درباره عوامل رونق بازار سهام اظهار داشت: شفافیت در گزارش‌نویسی مالی شرکت‌های بورسی یک عامل مؤثر در آغاز رشد شاخص کل بورس در چند ماه گذشته بوده است اما اکنون عوامل دیگری باعث ثبت رکورد تاریخی در بورس اوراق بهادار شده است.


تاثیر نوسان بازارهای مالی


وی در ادامه گفت : نوسان بازار سکه و دلار یکی از عوامل مؤثر در افزایش علاقه‌مندی به خرید سهام در بورس تهران است.


از سویی دیگر، افزایش نرخ سکه و دلار گران باعث شده تا تقاضا برای خرید سهام بیشتر شود.


نائب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران گفت : بازارها در اقتصاد ایران محدود هستند و در سویی دیگر از آن جایی که ارز و سکه و بورس سه بازار اصلی‌ هستند، نوسان دو بازار اول به رونق بازار دیگر کمک کرده و البته شفافیت ایجاد شده هم دراین‌بین تأثیر به سزایی داشته است.


تاثیر اصلاح زمان توقف نمادها


سید حسین سلیمی کاهش مدت‌زمان توقف نمادها را عامل دوم رونق بورس عنوان کرد و گفت : اکنون براساس آیین‌نامه جدید توقف نمادها در بورس طولانی نیست و تنها چند ساعت این توقف ها صورت می گیرد.


از سویی دیگر آیین‌نامه‌ها و قوانین جدید در بورس جرائم سنگینی را برای مدیران متخلف در نظر گرفته و همین مسئله به افزایش اعتماد سرمایه گذاران منتهی شده و باعث شده حجم فروش از ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان در روز به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان برسد.


نائب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران در ادامه اظهار داشت : رونق کنونی بازار سهام نشان می‌دهد که سرمایه گذاران بازدهی بورس را جدی گرفته اند اما ادامه این وضعیت مثبت، وابسته به ثبات سیاسی و اقتصادی کشور است.


همچنین ثبات سیاسی و اقتصادی حرف اول را می‌زند و اگر تحول خاصی دراین‌باره رخ ندهد، وضعیت مثبت بورس ادامه پیدا می‌کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر