09 آذر 1396 - 16:32
رییس بنیاد مستضعفان اعلام کرد:

سه شرط ارائه تسهیلات ارزان به طرح‌های اشتغالزایی در روستاها

رییس بنیاد مستضعفان سه شرط ارائه تسهیلات ارزان به طرح‌های اشتغالزایی در روستاها را اعلام کرد.
کد خبر : ۷۸۳۹۷
پول

به گزارش ایبِنا به نقل از ایلنا، محمد سعیدی کیا با اشاره به سه شرط بنیاد برای ارائه وام‌های ارزان به طرح‌های اشتغالزایی در روستاهای سراسر کشور تاکید کرد: بانک سینا (وابسته به بنیاد) باید طرح ارائه شده را تایید کند و در صورت تایید نهایی تسهیلات ارائه می شود.


وی ادامه داد: برای ارائه تسهیلات سه شرط گذاشته شده است، اول اینکه طرح ها باید توجیه اقتصادی داشته باشند. شرط دوم این است که طرح باید تضمین داشته باشد چرا که پولی که بنیاد برای اجرای این طرح ها می‌دهد پول مردم است و باید از بازگشت آن اطمینان داشته باشد. سومین نکته، پایش طرح است که اجرای طرح به صورت مستمر از سوی بنیاد، بانک و استانداری کنترل می شود.


رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به همکاری های موثر معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری برای اجرای این طرح گفت: با طی این روند ۴ الی ۵ سال دیگر بنیاد باید سالیانه ۱۰۰ میلیارد تومان یارانه بپردازد و این یارانه را با رضایت کامل می پردازیم چراکه منجر به افزایش کارآفرین‌ها و اشتغال در روستاهای کشورمان می شود.


حمایت از طرح های اقتصادی


سعیدی‌کیا در ادامه اشاره به حمایت بنیاد مستضعفان از طرح های اقتصادی اشتغال زا در روستاهای سراسر کشور گفت: بنیاد مستضعفان به واحدهای اقتصادی در روستاهای کشور وام ارزان قیمت ارائه می‌دهد و برای اجرای این طرح با تمام استانداران تفاهم نامه امضاء کرده‌ایم.


وی ادامه داد: هدف این است که بنیاد از طرح های اقتصادی اشتغال زا در روستاها حمایت کند طرح در ابتدا به تایید استانداری می‌رسد و بعد برای اخذ تسهیلات به بنیاد معرفی می‌شود.


رییس بنیاد مستضعفان با بیان این که به هر استان ۲۰ میلیارد تومان و به هر طرح حداکثر ۲ میلیارد تومان تسهیلات ارائه می شود، گفت: در حال حاضر پس از گذشت یک سال از شروع این پروژه؛ ۱۰۱۳ طرح مصوب و برای ۶۵۹ طرح قرارداد منعقد شده که ۳۰۷ میلیارد تومان تسهیلات به این تعداد طرح قرارداد بسته شده تعلق گرفته است.


همچنین براساس پایش انجام شده ۲۵۳ طرح از این تعداد به بهره برداری رسیده و اشتغالزایی این ۶۵۹ طرح تعداد ۶۵۸۱ نفر بوده است.


سعیدی کیا ادامه داد: ۵ درصد از طرف بنیاد علوی  و ۵ درصد از طرف معاونت توسعه روستایی و نقاط محروم نهاد ریاست جمهوری و در مجموع ۱۰ درصد  از سود تسهیلات به عنوان یارانه پرداخت می‌شود.


ارائه سیمان رایگان به مناطق زلزله زده


سعیدی کیا با اشاره به ارایه سیمان رایگان از محصولات بنیاد مستضعفان به مناطق زلزله زده گفت: پس از وقوع سیل آذربایجان غربی و شرقی، در بازدید از مناطق  آسیب دیده این دو استان به مسئولین و مردم آن مناطق قول ارائه سیمان داده شد که پس از کسب اجازه از هیات امنا  ۶ هزار تن سیمان رایگان به هر استان ارسال شد.


وی افزود: پس از وقوع زلزله بجنورد هم بنیاد مستضعفان تمام سیمان مورد نیاز برای بازسازی خانه‌های تخریب شده در مناطق محروم را به صورت بلاعوض در اختیار مردم گذاشت. از این پس هم در صورت بروز حوادث سیمان مورد نیاز  بازسازی خانه‌های روستایی مناطق آسیب زده را بنیاد به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر