افزایش ۱۴۴ واحدی شاخص بورس

معاملات تالار شیشه ای در اولین روز هفته با افزایش ۱۴۴ واحدی شاخص و رسیدن نماگر به ۹۱ هزار و ۲۹۶ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۷۸۴۶۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در حالی که آخرین روز معاملاتی بورس در هفته گذشته با کاهش ۱۰۳ واحدی شاخص، باز هم نوسان را به این بازار هدایت شده بود اما امروز در پایان اولین روز داد و ستدها در هفته دوم آذر ماه این متغییر با روند مثبت و رشد ۱۴۴ واحدی مواجه شد.


روند شاخص ها


نگاهی به آمارهای امروز بازار سهام نشان می دهد، شاخص کل با ۱۴۴ واحد افزایش به ۹۱ هزار و ۲۹۶ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۴۶ واحد رشد به ۲۹ هزار و ۲۶۱ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۹۳ واحد صعود به ۹۸ هزار و ۷۵۰ واحد، شاخص بازار اول با ۱۰۶ واحد افزایش به ۶۵ هزار و ۰۶۲ واحد، شاخص بازار دوم با ۲۸۸ واحد رشد به ۱۹۳ هزار و ۳۹۵ واحد، شاخص کل هم وزن با۳۱ واحد افزایش به ۱۷ هزار و ۶۵۴ واحد و شاخص قیمت هم وزن با ۲۴ واحد رشد به ۱۳ هزار و ۳۱۳ واحد رسید.


شش نماد تاثیر گذار


افزون بر این، در روز جاری ۶ نماد «فولاد با ۳۹ واحد، شفن با ۲۹ واحد، شبندر با ۲۰ واحد و فخوز و اخابر با ۱۹ واحد و پترول با ۱۷ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و نماد «تاپیکو» با (۲۴) واحد تاثیر منفی بیشترین فشار را بر کاهش شاخص اعمال کردند ...


نوسان شاخص صنایع


این گزارش اضافه می کند شاخص صنایع امروز با نوسان همراه بودند به طوری که شاخص های «ذغال سنگ با ۵۵ واحد معادل ۴.۱۶ درصد به یک هزار و ۴۰۱ واحد، کاشی و سرامیک با ۶۱ واحد معادل ۲.۸۸ درصد به دو هزار و ۱۸۳ واحد، لاستیک با ۵۷۱ واحد معادل ۲.۷۵ درصد به ۲۱ هزار و ۳۳۴ واحد، کانی غیر فلزی با ۳۴ واحد معادل ۱.۵۸ درصد به دو هزار و ۵۰۵ واحد و زراعت با ۱۰۳ واحد معادل ۱.۵۴ درصد به شش هزار و ۸۰۹ واحد با افزایش و دو شاخص «انتشار و چاپ با (۴۱۳۲) واحد معادل (۲.۱۰ ) درصد به ۱۹۲ هزار و ۶۶۷ واحد و محصولات چوبی با (۲۴۵۰) واحد معادل (۴.۵۸) درصد به ۵۱ هزار و ۵۶ واحد» با کاهش روبرو شدند.


رکوردهای افزایش و کاهش قیمت


در عین حال آمار بیشترین رشد و کاهش قیمت سهم ها در اولین روز معاملاتی هفته بورس حاکی از آن است که امروز قیمت سهام نمادهای «کدما، خزر، دارو، کساوه، تمحرکه، شفن و فرآور» با افزایش ۴.۷۲ تا ۴.۹۷ درصدی بیشترین رشد را رقم زدند.


در سویی دیگر نمادهای «خموتور، سدور، چفیر، غاذر، مرقام، خشرق و ختور» با کاهش قیمت بین ۳.۳۵ تا ۶.۵۹ درصد بیشترین کاهش قیمت را برای سهامداران خود در تالار شیشه ای شکل دادند.


بازگشایی و توقف نمادها


همچنین امروز سه نماد معاملاتی  باز و متوقف شدند به طوری که دو نماد سیمانی «سیمان آرتا اردبیل و سیمان دورود» باز و نماد شرکت «شرکت شاهد» متوقف شد. در نهایت در در پایان معاملات روز جاری بورس در ۵۱ هزار و ۲۱۱ دفعه، ۵۸۹ میلیون و ۴۶۱ سهم به ارزش ۳۵ میلیارد و ۷۹۹ میلیون سهم در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۶۴ هزار و ۱۶۸ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر