کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد؛

مزایای سرمایه‌گذاری در بورس نسبت به سایر بازارها

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بورس نسبت به بازارهای دیگر دارای مزیت‌هایی است، به تازه‌واردان بورس توصیه کرد به دور از تحلیل، اقدام به خرید و فروش سهام نکنند.
کد خبر : ۷۸۴۹۲
تالار شیشه‌ای در یک روز کاری

امید احمدی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بازار بورس نسبت به بازارهای دیگر مزیت‌هایی دارد، عنوان کرد: یکی از این مزایا این است که سرمایه‌گذاران با هر مبلغی و حتی پول ناچیزی می‌توانند در بورس سرمایه‌گذاری کنند؛ این در حالی است که در بسیاری از بازارها از جمله سکه، مسکن و خودرو برای سرمایه‌گذاری باید مبلغ مشخصی اقدام به خرید و فروش کنند.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر سرمایه‌گذاری در بورس کاملا قانونی بوده و چون مکانیزم عرضه و تقاضا، تعیین کننده قیمت سهام است، امکان کلاهبرداری و از بین رفتن سرمایه افراد وجود ندارد.


وی همچنین با اشاره به اینکه بازار سرمایه نقدشونده‌ترین بازار در کشور است، اظهارداشت: اینکه هر سرمایه‌گذاری به محض اینکه اراده کند بتواند دارایی خود را به پول نقد تبدیل کند مزیت بسیار بزرگی است، بر این اساس بازار سهام امکان نقدشوندگی بیشتری نسبت به بازارهای دیگر از جمله بازار مسکن و خودرو دارد.


این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: از دیگر سو، با توجه به تنوع ابزار و اوراق موجود در بورس، منابع کسب سود نیز در این بازار متنوع است. به عنوان مثال وقتی سهام یک شرکت خریداری می‌شود، سرمایه‌گذار به شیوه‌های مختلف از جمله تفاوت قیمت خرید با قیمت روز، افزایش سرمایه، دریافت سود نقدی و ... از سرمایه‌گذاری خود سود کسب می‌کند؛ که البته تحقق مجموعه این عوامل در گروه بررسی مناسب از وضعیت صنایع و شرکت ها و نیز استفاده از مشاوه و تجریه دیگران برای انتخاب سهم مناسب برای خرید و فروش است.


وی اظهارداشت: البته سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه مهارت‌های خاص خود را نیاز دارد؛ به عنوان مثال سرمایه گذاران باید بدانند که چه زمانی فرصت مناسب برای خرید سهام و چه وقتی، زمان مناسب برای فروش سهم است. ضمن اینکه چون بورس همانند سایر بازارها، ریسک‌های خود را دارد؛ بنابراین کسانی که می‌خواهند وارد بازار سرمایه شوند باید با سرمایه مازاد خود آن هم برای بلندمدت وارد بازار بورس شوند.


احمدی در ادامه با اشاره به اینکه بازار سرمایه بازاری است که به دلیل نوسانات مختلف اقتصادی و سیاسی، ممکن است قیمت سهام در آن کاهش یا افزایش یابد، تصریح کرد: بنابراین سهامداران در برابر رخدادهای گوناگون که عمدتا زودگذر هستند نباید هیجان‌زده شوند و تحت تاثیر این موضوعات و به دور از تحلیل، اقدام به خرید و فروش سهام نکنند.


وی همچنین به معامله‌گران توصیه کرد: سهامداران به ویژه‌ تازه‌واردان برای اینکه با جو حاکم بر بازار سرمایه آشنا شوند، بهتر است در گام نخست به‌ صورت مستقیم اقدام به خرید و فروش سهام نکنند و از طریق شرکت‌های مشاوره و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس فعالیت کنند تا ریسک معاملات خود را کاهش دهند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر