ریزش ۳۴۴ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس امروز، تحت تاثیر فشار منفی دو گروه «پالایشی و فولادی» با کاهش بیش از ۳۰۰ واحدی به کانال ۹۰ هزار واحد بازگشت.
کد خبر : ۷۸۵۲۵
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در داد و ستدهای دومین روز تالار شیشه ای شاخص کل بورس با ۳۴۴ واحد ریزش به ۹۰ هزار و ۹۵۱ واحد رسید تا پس از یک هفته دوباره در کانال ۹۰ هزار واحدی قرار بگیرد.


منفی شدن ۹۰ درصد شاخص ها


بر این اساس، شاخص کل با (۳۴۴) واحد ریزش به ۹۰ هزار و ۹۵۱ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۱۱۰) واحد افت به ۲۹ هزار و ۱۵۱ واحد، شاخص آزاد شناور با (۳۴۳) واحد کاهش به ۹۸ هزار و ۴۰۷ واحد، شاخص بازار اول با (۴۴۶) واحد ریزش به ۶۴ هزار و ۶۱۵ واحد، شاخص کل هم وزن با (۸) واحد کاهش به ۱۷ هزار و ۶۴۶ واحد و شاخص قیمت هم وزن با (۶) واحد کاهش به ۱۳ هزار و ۳۰۷ واحد رشد و شاخص بازار دوم با ۳۳۳ واحد رشد به ۱۹۳ هزار و ۶۲۸ واحد رسید.


شش نماد تاثیر گذار


این گزارش می افزاید : در روز جاری نماد شش شرکت «فولاد مبارکه اصفهان با (۸۶) واحد، پالایش نفت بندرعباس با (۵۷) واحد، پالایش نفت اصفهان با (۵۷) واحد، گل گهر با (۵۴) واحد، پالایش نفت تهران با (۴۴) و معدنی ‌وصنعتی‌ چادرملو با (۳۵) واحد» بیشترین تاثیر منفی و نماد شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۳۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص وارد کرد اما طبیعتا در فضای منفی و ریزشی امروز بورس این نماد به تنهایی نتوانست در متعادل کردن نماگر سهم تاثیرگذاری داشته باشد.


نوسان شاخص صنایع


اوضاع امروز برای صنایع فعال در تالار شیشه ای هم منفی و متفاوت بود به گونه ای که تنها دو شاخص «لاستیک و خودرو» با رشد همراه شدند به طوری که شاخص «لاستیک با ۵۹۹ واحد صعود معادل ۲.۸۱ درصد به ۲۱ هزار و ۹۳۳ واحد و شاخص خودرو با ۱۸۳ واحد افزایش معادل ۱.۱۲ درصد به ۱۶ هزار و ۶۴۱ واحد» رسید و پنج شاخص «انتشار و چاپ با (۴۱۳۲) واحد کاهش معادل (۲.۱۰) درصد به ۱۹۲ هزار و ۶۶۷ واحد، زراعت با (۷۴.۲۰) واحد افت معادل (۱.۰۹) درصد به ۶ هزار و ۷۳۵ واحد، کانه فلزی با (۴۰۳) واحد کاهش معادل (۲.۲۵) درصد به ۱۷ هزار و ۵۲۴ واحد، فرآورده نفتی با (۸۰۶۵) واحد افت معادل (۲.۵۰) درصد به ۳۱۴ هزار و ۹۱۳ واحد و محصولات چوبی با (۱۴۹۴) واحد کاهش معادل (۲.۹۳) درصد به یک هزار و ۴۹۴ واحد» منفی شدند.


رکوردهای افزایش و کاهش قیمت


همچنین امروز قیمت سهام نمادهای «خرینگ، پکرمان، خمهر، شفارس، قصفها، تمحرکه و وملت» با بیشترین افزایش قیمت و در سویی دیگر نمادهای «شکلر، شبریز، پارسیان، کنور، فمراد، کمنگنز و مرقام» با بیشترین کاهش قیمت مواجه شدند.


توقف نمادها


از سویی دیگر امروز با دستور ناظر بازار سه  سه نماد معاملاتی «سیمان شرق، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و داروسازی فارابی» متوقف شد. به این ترتیب در پایان معاملات روز جاری تالار شیشه ای در ۷۰ هزار و ۵۶۷ دفعه، یک میلیارد و ۹۷۵ میلیون سهم به ارزش ۱۹۷ میلیارد و ۵۶۵ میلیون در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز با کاهش یک هزار و ۳۸۵ میلیارد تومانی نسبت به روز قبل به ۳۶۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها