12 آذر 1396 - 15:46

حساب بانکی ایرانیان مقیم امارات، چین و ترکیه بسته نیست

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران توضیح داد که بسته شدن حساب بانکی ایرانیان در امارات، چین، ترکیه و انگلیس مربوط به افراد «غیرمقیم» می‌شود و افراد «مقیم» این کشورها مشکل بانکی ندارند.
کد خبر : ۷۸۵۲۸
FATF

سیدحسین سلیمی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: بسته شدن حساب ایرانیان در شارجه، ترکیه، چین و انگلیس خبر جدیدی نیست و شاید حدود یک ماه است که این اتفاق افتاده است.


وی توضیح داد: البته این موضوع شامل ایرانیان مقیم نمی شود و ایرانیان غیرمقیم که در این کشورها دارای حساب بانکی هستند، با این مشکل روبرو شده اند که دلیل آن نیز سختگیری کشورها در اجرای FATF و همچنین قوانین پولشویی است.


عضو هیات مدیره بانک خاورمیانه توضیح داد که مشکل بیشتر از آنجا ناشی می شود که حساب بانکی ایرانیان غیر مقیم راکد نیست و نقل و انتقال پول به آنها از طریق صرافی ها انجام می شود؛ بانک های بزرگ نیز صرافی ها را تایید نمی کنند.


نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران در عین حال تصریح کرد که این موضوع تنها شامل حال اتباع ایرانی نمی شود. سلیمی توضیح داد که بانک های بزرگ نگران پرداخت جریمه هایی هستند که باید برای باز نگاه داشتن این حساب ها پرداخت کنند زیرا این حساب ها راکد نیست.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر