احتکار بیش از ۳.۵ تریلیون دلار پول نقد توسط شرکت‌های ژاپنی

دولت ژاپن برای جلوگیری از احتکار بیش از حد پول نقد در شرکت‌های این کشور به وضع مالیات سنگین برای آنها رو می‌آورد.
کد خبر : ۷۸۵۷۴
ین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از خبرگزاری نیکی ژاپن، از زمان بحران جهانی مالی در سال ۲۰۰۸ میلادی به بعد شرکت های ثروتمند ژاپنی با تمرکز بر گردش نقدی، خود را آماده روز مبادا کرده اند؛ این در حالی است که انباشت پول نقد منجر به وارد شدن لطمه به بازگشت سهام و همچنین سهامداران برای دسترسی به سود بیشتر یا روش های موثرتری برای استفاده از پول خود شده است.


در حال حاضر سیاستمداران ژاپنی به دنبال اعمال روش هایی برای جریمه احتکار پول به وسیله وضع مالیات های سنگین بر روی شرکت های این کشور هستند.


بر اساس تحقیقات انجام گرفته، انتظار می رود مجموع هزنیه کرد سرمایه شرکت های ژاپنی تا ۳ ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۳.۶ درصد افزایش پیدا کند و این برای اولین بار در ۴ سال اخیر خواهد بود که روند صعودی هزینه کرد سرمایه شرکت های ژاپنی ۲ رقمی خواهد شد.


البته طی چند سال اخیر روند سرمایه گذاری شرکت های ژاپنی به صورت یکنواخت باقی مانده و هزینه کرد پایین شرکت ها حاکی از پس انداز هنگفت پول نقد در آنها است.


تحقیقات اخیر نشان می دهد که تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی پول نقد نگهداری شده توسط شرکت های ژاپنی ۴۰۶ تریلیون ین معادل ۳ تریلیون و ۶۱۰ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال مالی ۲۰۰۰ میلادی بیش از ۳ برابر افزایش پیدا کرده است.


با توجه به اعمال سیاست های جدید اقتصادی در ژاپن دیگر پول های نقد زیر تشک شرکت ها آسایش نخواهند داشت و با توجه به رویکرد فعلی بعضی از شرکت ها به سمت هزینه کرد بر روی کارخانه ها و نیروی انسانی خود حرکت می کنند.


برچسب ها: دلار ژاپن احتکار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر